Battery vs Guru? Iemand die zijn ervaringen wil delen? :)

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Ik gebruik momenteel Battery 3 voor percussie te maken maar heb al enkele
malen gehoord dat Guru zeker zo goed zou zijn. En voor te slice & dicen gebruik ik momenteel Zero-X beatcreator. Maar daar zou die Guru ook best wel goed in zijn.

Dus, zijn er hier mensen die ervaring hebben met Guru?

Thx en groeten

pak de demo en tjek de filmpjes op FXpansion.

Tof progje, zeker voor electronische muziek. Veel slimmer dan battery imho..
voor realistische dingen is bat3 denk ik wel beter

pak de demo en tjek de filmpjes op FXpansion.

Tof progje, zeker voor electronische muziek. Veel slimmer dan battery imho..
voor realistische dingen is bat3 denk ik wel beter

Filmpjes tjekken gaat nog lukken, ga ik sebiet proberen, maar moet wachten tot eind vd maand voor ik kan downloaden (smallband en kan niks bijkopen bij provider (idd brol)).

Merci voor de info!

Ik dacht dat de manual ook beschikbaar was op de site zonder dat je het product moet aankopen. Wel moet je je inschrijven.

Hee Drane,
Als het puur om percussie gaat dan is Stylus RMX ook heel vet. Dikke beat maken met Battery 3 en dan het geheel spicen met Stylus... killer combi!

Hee Drane,
Als het puur om percussie gaat dan is Stylus RMX ook heel vet. Dikke beat maken met Battery 3 en dan het geheel spicen met Stylus... killer combi!

Heb al eens even geprult met Stylus maar vond de dingen die er in zaten minder geschikt voor wat ik wil maken (donkere snelle psychedelische goa zonder al te veel melodie) iets minder geschikt. Vooral het psychedelisch gehalte in de percussie denk ik makkelijker zelf in battery gemaakt te krijgen. Misschien als ik de dingen die ik in battery gemaakt heb terug in stylus zou zwieren ofzo dat ik wel nog wat speciale dingskes kan doen...ga het toch eens proberen.

Merci voor de tip alvast!

mja GURU kan je inkloppen ala MPC of x0x-style inkloppen.
slicen, onder knoppen zetten fx toevoegen en dat allemaal met je eigen sample's
tis wel anders dan RMX hoor.

Je kan ook heel makkelijk je sequences omgooien en meerdere kits tegelijk of doorelkaar heen gebruiken met je verschillende "engine's" en dan ad groove from mpc3000 en voila!

Hehe, die muziekstijl zegt me verdomd weinig. Maar je kan met Stylus natuurlijk wel op verschillende manieren enorm diep editten. Dat is icm de huge rex library de grote kracht van deze VST. Ik heb verder geen hands on ervaring met GURU, maar lijkt me ook zekers een vette VSTi. Maar heb wel het idee dat dat meer een soort Battery is in een ander jasje.

Hehe, die muziekstijl zegt me verdomd weinig. Maar je kan met Stylus natuurlijk wel op verschillende manieren enorm diep editten. Dat is icm de huge rex library de grote kracht van deze VST. Ik heb verder geen hands on ervaring met GURU, maar lijkt me ook zekers een vette VSTi. Maar heb wel het idee dat dat meer een soort Battery is in een ander jasje.

Ja de chaos designer zou wel vet zijn zegt mijn kameraad hier op msn. Ik ben net stylus eens opnieuw aant installeren om daar eens mee te prullen en om te zien of dat ook werkt met zelf gemaakt dingen.

En Guru lijkt me idd ook wel Battery achtig maar dan met slice functies en een step sequencer ingebouwd. Mja, ik ga het toch allemaal eens even testen, kan nooit kwaad.

Groeten

Idd StylusRMX.

Wel in slice-mode werken en dan niet het FX window vergeten. (Compressors en verbs zijn supergoed.)

ICM met Battery3 inderdaad een killercombi.

Ik heb zowel Guru als Battery 3 en de sequencer is het grootste verschil. Die sequencer en de variaties maken Guru een stuk sneller bij het uitwerken van ideetjes.

Waar ik me verder dood aan irriteer bij battery is dat de mapping van noten constant veranderd bij kits.

Ik wilgewoon altijd een Bassdrum op C0 ivm mijn padcontroller.

Stylus heb ik pas nog eens geprobeerd en ik kan het nog steeds niet heel boeiend vinden. Geen idee waarom maar het doet me helemaal niets.

Ja de chaos designer zou wel vet zijn zegt mijn kameraad hier op msn. Ik ben net stylus eens opnieuw aant installeren om daar eens mee te prullen en om te zien of dat ook werkt met zelf gemaakt dingen.

En Guru lijkt me idd ook wel Battery achtig maar dan met slice functies en een step sequencer ingebouwd. Mja, ik ga het toch allemaal eens even testen, kan nooit kwaad.

Groeten

Hmmm, weet eigelijk niet wat je nu prcies wilt, of zoekt. Maar je eigen files in RMX stoppen kan wel, maar het is omslachtig. Je moet een rexfile maken met bvb recycle en dan kan je die rexfile in de sageconverter stoppen en dan ziet stylus je ding. Ik gok dat je dit zo beu bent. (ik wel iig)

Maar testen kan inderdaad nooit kwaad... zouden meer mensen moeten doen. ;)

mwah, niet echt imo.
ongeveer 100x zo snel (let op, een beetje zout)om een lekker beat te maken, battery heeft dan ook geen sequencer.

En met de pijltje verschuif je zo ff je hihats of wat dan ook en voila weer een adere groove. tis gewoon een stuk intuitiever.

en idd, die kits van battery zijn echt gemaakt door een stel bavianen...

mwah, niet echt imo.
ongeveer 100x zo snel (let op, een beetje zout)om een lekker beat te maken, battery heeft dan ook geen sequencer.

En met de pijltje verschuif je zo ff je hihats of wat dan ook en voila weer een adere groove. tis gewoon een stuk intuitiever.

en idd, die kits van battery zijn echt gemaakt door een stel bavianen...

Denk idd dat de workflow met Guru beter (sneller) is. Danzij de interne sequencer gelijk je zegt maar ook interne automation e.d.. Langs de andere kant was ik wel al mega content van battery die ik onlangs pas tegoei ge-explored heb. (ik kwam van ableton drumracks)

groeten

EDIT: Audio clips slice'n in Guru is nog een voordeel tov Battery heb ik ontdekt.

Laatst gewijzigd:
joh, GURU is gewoon fijner dan BAT3 voor elektronische muziek, ik heb ze alle 2 gehad en nu alleen nog GURU.

ik had GURU gekocht in de UK bij Absolute Music Solution voor 150 euro was ik klaar.

Back