Roland Alpha Juno 1 vraagjes

jeroen1974

Nieuwkomer
Ik heb vorige week een Roland Alpha Juno 1 op de kop getikt, en ik heb wat vraagjes...

1. die Alpha dial, moet die zo superlicht lopen? Vind het nu zo'n gevoelloos ding zonder klikjes of enige weerstand... denk dat ik maar een andere encoder erin zet, met klikjes :)

2. om een chord memory te kunnen writen, moet in het display de patch name staan, anders lukt het niet. Maar is er nog een manier om in die mode te komen, zonder dat ik mijn patch moet opslaan? Er is geen exit knopje zoals op een U-220 waar je na tig keer drukken altijd weer bij de parts display uitkomt.

3. Wat is zo'n Juno beetje waard?

1. Vervelend :(
2. Manual heb ik gelezen, maar daar staat niet in dat chord write alleen mogelijk is tijdens patch name display mode.
3. Dan heb ik dus niet al teveel betaald met 150 euro 8)

1. Vervelend :(
2. Manual heb ik gelezen, maar daar staat niet in dat chord write alleen mogelijk is tijdens patch name display mode.
3. Dan heb ik dus niet al teveel betaald met 150 euro 8)

1. sommige mensen vinden die dial lekker werken, ik vind t ook niks hoor, ik gebruik sinds een lange tijd een BCR2000 voor de Juno-2, werkt veel prettiger imho

2. ik weet geen andere manier dan gewoon Write + Chord mem in te drukken en dan de toetsen in te drukken, staat ook geen andere manier in de manual (zo uit het blote hoofd)

3. :verkoght:

Op zich vind ik het systeem van die dial best aardig werken; alhoewel ik daar waarschijnlijk een van de weinige in ben), alleen de knop moet gewoon wat meer gevoel hebben. Als mijn MIDI interface eindelijk binnenkomt kan ik gewoon via de PC editen natuurlijk.

Chord + Write doet dus niets als ik bijvoorbeeld aan een geluid aan het bewerken ben. Transpose werkt vaak trouwens ook niet goed. Misschien heb ik een vroeg model met een buggy ROM versie? In de servicemanual zag ik iets onduidelijks staan van een U versie van een ROM of zo en dat je daar op moest letten bij het bestellen van zo'n chip. Misschien toch maar eens even binnenin het apparaat kijken (stiekem 's nachts als mijn vriendin slaapt :P)

Laatst gewijzigd:
Back