Harman/Kardon & RME hammerfall digi9632

DJ Jeffrey

Ingeburgerd
Hallo Form vrienden,

Rare vraag misschien? Ben sinds zaterdag de trotse bezitter geworden van een
nieuwe digitale versterker namelijk de Harman/Kardon AVR-2000.
Mijn CD recorder van phillips werkt perfect via Spdif met de versterker maar op
de een of andere manier krijg ik het tot nu toe niet voor elkaar om geluid uit
mijn versterker te krijgen via mijn RME Hammerfall kaart.

Voor de duidelijkheid ik heb de RME via Optical Spdif aangesloten op me versterker.
Iemand een idee waar het aan liggen kan, ervaringen mag ook gedeeld worden.

Groeten,

Jeffrey

Volgens mij is de optische spdif zoals jij het noemt, 1 van de 2 adat outs.
En da's niet bepaald het signaal wat je HK verwacht denk ik.

Dat kun je ook omzetten naar optische spdif uit hoor.
Weet niet meer uitgang 1 of 2.
Staat wel in het control panel van die RME (welk tabblad weet ik ff niet)

Ik heb trouwens zo'n stekkerding op die 9 polige stekker op de achterkant. Dan kun je spdif coax van/naar je RME sturen.
Erg handig. Want dan houd je die 2x Adat over. Kost iets van 15€ of zo.

Spdif

Spdif

Eerst en vooral proficiat met je Harman. Dit is topmateriaal! Ikzelf ben al jaren fan van de uitmuntende audiokwaliteit van Harman - zeer warme sound!

Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen) zijn er verschillen in Spdif en Spdif. Je hebt Spdif in customer formaat en profeassioneel formaat. Maar ik durf niet te zeggen dat dat de oorzaak van je probleem is.

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem, en in mijn situatie kan ik gelukkig in de Akai S5000 kiezen of ik Hifi of pro spdif gebruik.

ik hoop niet dat dat het probleem is, zou het misschien wat te maken kunnen hebben
met het syncen van de RME.
Kan iemand mij een screenshot laten zien van een dergelijke instelling op een harman/kardon
versterker.

Alvast bedankt verdere info zeer gewenst :)

Re: Spdif

Re: Spdif

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Eerst en vooral proficiat met je Harman. Dit is topmateriaal! Ikzelf ben al jaren fan van de uitmuntende audiokwaliteit van Harman - zeer warme sound!

Voor zover ik weet (maar ik kan me vergissen) zijn er verschillen in Spdif en Spdif. Je hebt Spdif in customer formaat en profeassioneel formaat. Maar ik durf niet te zeggen dat dat de oorzaak van je probleem is.

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem, en in mijn situatie kan ik gelukkig in de Akai S5000 kiezen of ik Hifi of pro spdif gebruik.

Hoi en bedankt,

Ik heb drie versterkers naast elkaar gehoord de Marantz, Denon, Harman.
De Marantz vond ik tegenover de Harman/Kardon wat schel klinken en de Denon vonk ik dynamiek missen in het laag en toen de beste man me de Harman liet horen was ik gelijk verkocht inderdaad een mooi vol stereo beeld, en super warm.

Hij staat nu lekker warm naast mijn pc het enige nadeel aan de versterker is dat hij veel stof aantrekt maar ja daar hebben we dan weer een stofdoekje voor :luv: dit is ik en mijn versterker als smilie dan heeeee !

cheers

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om ze spelend te krijgen
samen, iemand nog een screenshotje over van dergelijke settings voor de RME
of uitleg in normaal nederlands 8) :D 8)

Is er nog een welwillende former die me opweg kan helpen met het uitzoeken van mijn probleempje

pleaseeeeeeeeeeeeeeeee =(

Waar kan ik die optie vinden?

als ik ondering me taakbalk je op dat geluidskaartje druk krijg ik settings te zien

onderverdeeld in de volgende blokken:

- [MME] , [AEB]
- [BUFFER SIZE latency] , [SPDIF in] , [CLOCK MODE]
- [SPDIF OUT] , [PREF. SYNC. REF.]

en voor de rest zie ik dan alleen de instellingen die gemaakt zijn maar bij welke group
zou ik hier consumer kunnen instellen dan?

zou je misshien een screenshot kunnen plaatsen?

alvast bedankt

Zie hier mijn screenshot van de settings van de RME geluidskaart Screenshot link

Ik heb zelf geen RME, maar je probleem zou te maken kunnen hebben met het digitale formaat dat uit je kaart komt. Ergens bij SPDIFOUT zou een optie kunnen zitten, waar je het formaat van professional naar consumer kunt omschakelen. Je Harman versterker en Philips CD-recorder werken namelijk alleen maar op consumer-niveau. Als je de versterker ook op de ingang van je RME kaart aansluit, dan kun je de clock van de RME kaart op external zetten zodat hij clocked op de versterker. Maar ook hier geldt weer dat de SPDIFIN op consumer gezet moet worden. Staat er niks in de (online)help of manual van de RME over digitale formaten?

Kun je van de Philips ook digitaal spdif doorlussen naar die Hartmann? Weet je of die Hartmann wel goed reageert op spdif uberhaupt. Want normaliter zou ik zeggen als die Philips het doet moet die Hartmann het ook doen.

Ik heb je plaatje er nog effe bij gehaald. Wat zit er op de SPDIF IN? Als er niks op aangesloten is, zet dan SPDIF In op Internal. Probeer anders ook eens het vakje Professional aan te vinken bij SPDIF Out (lijkt me sterk, maar je weet maar nooit)...

Origineel geplaatst door fuse
Kun je van de Philips ook digitaal spdif doorlussen naar die Hartmann? Weet je of die Hartmann wel goed reageert op spdif uberhaupt. Want normaliter zou ik zeggen als die Philips het doet moet die Hartmann het ook doen.

Harman/Kardon werkt wel met de Phillips CDR775 inderdaad zal dat gewoon consumenten formaat zijn
maar waarom die RME hammerfall nou zo moeilijk doet ik snap er geen bal van zo is de website van deze fabrikant o0ok niet echt een topper, kon ook geen informatie halen uit de nieuwsgroep van RME-AUDIO het blijft een vreemde situatie

vannochtend had ik wel in eens geluid via Spdif emulatie van de rme geluidskaart maar met een latency van 68 en hoger zodra ik naar de 20 ga gaat alles knetteren als een idioot hahaha dus ik weet niet wat er aan de hand is maar ga vanavodn weer ff met jullie tips aan de lsag allemaal bedankt weer

vanavond zal ik weer ff mededelen of het allemal gelukt is of niet.

Nou helaas ben ik nog steeds in de fase waar ik alleen maar kraak geluid eruit krijg
ik begin ook steeds meer te twijfelen of ze uberhaupt wel met elkaar kunnen samenwerken
ik ben bang dat ik dus nu een mooie versterker heb die weer niet met de geluidskaart overweg
kan ........

Moet ik toch maar weer me yamaha 01V laten ontvangen alleen kan ik dan geen gebruik meer maken van
me nieuwe versterker en zit ik dan weer vast aan me oude kenwoord analoge zwarte poepdoos.

I am not happy with this ;{

01V

01V

De 01V heeft toch een sp/dif elektrische (rca) input en -output? Kan je dan niet je audiokaart op de digital-in van je mixer doen (de kaart = dan clockmaster; stel je gewoon in op 44k1; 16 bits) en de digital-out (die dus de frequentie en bitdiepte overneemt van de master; = dus audiokaart) gaat vervolgens op de digital-in van je nieuwe versterker. Om geen kanalen op te offeren (normaal komt de digital-in dacht ik binnen op een stereo-kanaal), kan je bij de Digital I/O-setup je digital-in als cascade-input gebruik; dus rechtstreeks op de masterbus.
Volgens mij werkt het dan, of loop ik nu onzin te roepen? kheb zelf een 03d, waar ik het op een vergelijkbare manier heb aangesloten (met een marian marc-2 kaart) en alles loopt als een trein (min dig output gaat in dit geval naar een Pioneer CD Recorder; en da's in principe ook een consumentending)

Als je dit allemaal niet wil, zou ik even kijken bij de asio-setup van je kaart op welke frequentie en bitdiepte alles staat ingesteld. Ik denk dat die Harman honger heeft naar 44k1/16 bits; maar de kaart kan dacht ik tot 96kHz/24 bits toch?
Het gekraak is waarschijnlik een kwestie van te lage buffer-instellingen.

Back