Ruis TB hulp gevraagd

Goed de TB ruist niet meer.
Ik heb hem namelijk weggegooid.
Dan mag je em ook wel naar mij opsturen, betaal ik de verz.kst:okdan:

onzin ;)

Foto's-0023.jpg

Je hebt gelijk, ik heb geen bak. Alleen maar een zak.

tis weer een mooie discusie geworden.
ww2 was er niets bij.
dat van die serietransistor klopt helemaal, ik had in de snelheid van het bekijken van het schema niet gezien dat het om een gewone emittervolger ging ipv een schakelende transistor.
en in tegenstelling tot een tor die schakeld kan een emittervolger, zeker als hij jarenlang mishandeld wordt, wel een behoorlijke ruisbron worden.
dus wel vervangen dan.
hierbij mijn nederige excuses, begaaft allen de wapens en ga weer muziek maken.
helaas heb ik mijn zwaard op MP verpatst, ander zat er ook nog harikiri in voor vandaag.
groeten,
jeroen

P.S. Is er een simpele vervanger voor deze 2SB596?

Ik heb er hier nog wel eentje voor je liggen. Ik dacht ze ooit eens nodig te hebben, maar die dingen gaan haast niet stuk (als je de juiste adapter gebruikt).

Voordat je je 303 gaat pimpen met allerlei exotische opamps, etc.: heb je al een andere adapter geprobeerd? Roland synths hebben al snel de neiging om te gaan ruisen als je een verkeerde adapter gebruikt.

voor/achter

Attachments

• TBvoor.bmp
    2,6 MB · Bekeken: 106
  • TBachter.bmp
    2,9 MB · Bekeken: 105
ik heb onderop de print van mn TB een condensator lopen die wat bruin uitgeslagen is, van horen zeggen heb ik gehoord dat t te maken heeft met n laag serienummer??

Ik heb er hier nog wel eentje voor je liggen. Ik dacht ze ooit eens nodig te hebben, maar die dingen gaan haast niet stuk (als je de juiste adapter gebruikt).

Voordat je je 303 gaat pimpen met allerlei exotische opamps, etc.: heb je al een andere adapter geprobeerd? Roland synths hebben al snel de neiging om te gaan ruisen als je een verkeerde adapter gebruikt.

Ik heb de orginele adapter.
Is dat wat?

voor/achter

???

Groetjes,
Maarten

ik heb onderop de print van mn TB een condensator lopen die wat bruin uitgeslagen is, van horen zeggen heb ik gehoord dat t te maken heeft met n laag serienummer??
excuus voor offtopic gaan.. maar hier nog n fotootje ervan.
2d17axw.jpg

goeie.. heb m hier niet liggen, haal m vrijdag op, volgens mij wel een behoorlijk vroeg model.

maar dit heb ik al eens eerder aangekaart in n ander topic, toch baart het me ergens wel n beetje zorgen, maar goed.
Nu weer verder met t topic van pwm dan. :okdan:

maar dit heb ik al eens eerder aangekaart in n ander topic, toch baart het me ergens wel n beetje zorgen, maar goed.
Nu weer verder met t topic van pwm dan. :okdan:

Je kan de twee componenten die nog geen rubbertje ter bescherming hebben, er nog eentje geven.
Ik weet niet hoe wild je er mee doet maar hij heeft het nu toch al ruim 20 jaar zo overleefd.

excuus voor offtopic gaan.. maar hier nog n fotootje ervan.
2d17axw.jpg

Dit is 1 van de eerste serie. PCB versie A. Deze had nog wat fouten en de komponenten op de onderzijde dienen om die te verhelpen.
Absoluut normaal en je hoeft er niks aan te doen.

Back