64-bit Vista of 64-bit XP

Subatomic

Stamgast
Beste forumleden,

Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een nieuwe pc en heb daarin de keus om voor XP of Vista te gaan als besturingssysteem. Ik zou allebei 64bit willen in verband met het geheugen (ik ben van plan er 4-8 gieg in te hangen en hij moet het wel herkennen).

Omdat ik naast audio ook graag eens wat game, zie ik voordelen in direct x 10.1, maar ik heb qua audio nog weinig goede verhalen over Vista gehoord

Ik ben echter benieuwd naar de ervaringen hier met Vista. :kroon:

P.S. Even de specs van mijn nieuwe systeem, misschien toch belangrijk ivm processorkracht e.d.

Antec P182 (met extra stille coolermasterfans ipv meegeleverde)
Intel Q9450 ( en extra stille CPU koeler)
Asus P5N-T Deluxe
Be quiet voeding 650 watt
OCZ Dual platinum 4096 (kitje van 2) X2 (8 gieg in totaal dus)
XFX Geforce 9800 GTX XXX
2 x Samsung Spinpoint F1 750 gieg (stil en snel)
ASUS cd brandertje

Laatst gewijzigd:
Ik zou als je dan toch 64 bit wilt voor XP gaan, de meeste studiofabrikanten hebben drivers die hoogstens voor Vista 32 bit geschikt zijn.. (M-audio/Esi etc.)

Ik zou als je dan toch 64 bit wilt voor XP gaan, de meeste studiofabrikanten hebben drivers die hoogstens voor Vista 32 bit geschikt zijn.. (M-audio/Esi etc.)

Ik heb een Motu 828 FW en die heeft vista 64-bit ondersteuning (goed bezig daar bij MOTU altijd!). Dat is dus niet per se een overweging.

Ik werk met Cubase SX3, heeft dat progje nog last of plezier van Vista tov XP?

Al té veel verstand heb ik er niet van, maar het is een feit dat Vista een stuk trager is dan XP.. Idle zonder allerlei tray programma's aan verbruikt Vista bij mij sowiso al 1 gig aan ram geheugen, tegenover 120mb voor XP.. Nogal een verschil.

Zelf heb ik dus een dual boot, gamen doe ik op vista (idd met direct X 10) en het produceer/montage van video werk op XP :)

die 64 bits ondersteuning in Vista (SP1) is wel stukken beter dan die in XP (Sp2, want XP64 Sp3 komt voorlopig niet)

Back