Welke synth als master keyboard?

Nisei

Ouwe rot
Hallo allemaal.
Ik ben in het bezit van een Roland JP-8080 en ik ben op zoek naar een master keyboard. Als ik zo eens op Marktplaats kijk kan ik waarschijnlijk nog voordeliger een ouwe synth kopen en die als master gebruiken dan dat ik een losse keyboard koop, en leuke bijkomstigheid is dat ik er dan ook nog een extra synth bij heb. Nu was ik van plan om een D50 te kopen maar de verkoper raadt me dat af omdat daar geen programmeerbare controllers opzitten. Ik weet niet in hoeverre dit een nadeel is met de JP-8080 maar ik heb de boel ook aan mn PC hangen en weet niet of het daarvoor een groot nadeel blijkt te zijn. Heeft iemand misschien een tip wat ik het beste zou kunnen kopen? Ik wil niet veel uitgeven, zeg maar tot zo'n 200 Euro.
Alvast bedankt.

Misschien een 2-de hands CS1X, CS2X of AN1X ? Alledrie van Yamaha, 2-de hands niet duur, maar goed te gebruiken als mastertoetsenbord. Heb je toch mooi nog een paar controllertjes erbij.

Of toch die D50 en dan een losse midicontroller er bij? Er kwam pas een hele riedel van die apparaten langs (Kenton, doepfer, phat boy) Zoek ff op dit mooie forum.

Waarom niet gewoon proberen te ruilen voor een JP8000!!! Alles onder één kap.

Origineel geplaatst door mario
Waarom niet gewoon proberen te ruilen voor een JP8000!!! Alles onder één kap.

Eh, niet dus. De JP8000 is 8-stemmig ipv 10, heeft geen distortion, er zit geen vocoder in en geen mogelijkheid voor een geheugenkaart.
Die zou ik echt niet willen omruilen.

Je hebt toch ook van die midman, evolution losse midi keyboards?
Met knoppen en de hele riedel.

Mja, als het een masterkeyboard zou moeten zijn zou ik gewoon voor een 2e hands synthje kijken.
En dan gewoon eentje waar lekkere geluidjes uit komen. :)

Origineel geplaatst door Niels
Misschien een 2-de hands CS1X, CS2X of AN1X ? Alledrie van Yamaha, 2-de hands niet duur, maar goed te gebruiken als mastertoetsenbord. Heb je toch mooi nog een paar controllertjes erbij.

JE kan zelfs voor iedere draaiknop een midi CC instellen en ook voor de mod wheel waaraan je zelfs 2 waarden kan toewijzen!!

Yamaha AN1x. Leuke synth, geweldig keyboard voor die prijs. Let erop dat CS1x keyboards veel goedkoper aanvoelen.

Verwacht overigens niet te veel van het opnemen en versturen van MIDI cc's met de JP8080. Echt hopeloos, dat hier geen o.s. update voor is gekomen is eigenlijk echt een schande. Maar ja...

Ik ken iemand met een D10 en een jp8000 en hij stuurt die jp met de D10 om dat de toetsen een stuk minder zijn van die jp 8000.
Verder wat is de laaste O.S. van de jp8080 ? btw op mp.nl staat een D10

Bedankt voor alle suggesties jongens!
Een D10 wordt het zeker niet omdat ik al een D110 heb staan maar ik zal alle andere synths die jullie noemen even in de gaten houden. Er komt vast wel weer eens iets voorbij op Marktplaats.

De laatste firmware voor de JP-8080 is versie 1.04

Gem s2 (dubbele midi uitgangen, polyfone aftertouch)

Helemaal mee eens, zit ook nog eens een goeie synth in en kost ongeveer 250 euro 2e hands. Let wel op dat je de turbo versiescoort, heb je meer geheugen en nog wat mogelijkheden :peukie:

Ik wil ook een nieuw masterkeyboard.
Ik heb al een paar jaar een Roland A-33 Masterkeyboard maar zitten te weinig controllers op.
Stel dat ik een nieuwe wil kopen....welke masterkeyboard is dan aan te raden?
Een oberheim? of?

Origineel geplaatst door bitrip
Ik wil ook een nieuw masterkeyboard.
Ik heb al een paar jaar een Roland A-33 Masterkeyboard maar zitten te weinig controllers op.
Stel dat ik een nieuwe wil kopen....welke masterkeyboard is dan aan te raden?
Een oberheim? of?

Ik wil ook een nieuwe fiets.
Ik heb al een paar jaar een Gazelle omafiets maar daar zitten te weinig versnellingen op.
Stel dat ik een nieuwe wil kopen....welke fiets is dan aan te raden?
Een Batavus? of?
:erm:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door OnAcid
Ik wil ook een nieuwe fiets.
Ik heb al een paar jaar een Gazelle omafiets maar daar zitten te weinig versnellingen op.
Stel dat ik een nieuwe wil kopen....welke fiets is dan aan te raden?
Een Batavus? of?

Ben jij de grappenmaker van dit forum? :frons:
Nou, ik kietel mezelf wel even...dan kan ik meelachen.

Back