Hover
-
Re: Welke synth als master keyboard?
Maar is dat eigenlijk nog nodig? Op jouw JP8080 zitten toch al voldoende knoppen? Indien je bv een Access Virus Rack zou hebben, dan is een keyboard met lekker wat knoppen en schuiven zeker nuttig want daarmee zou je dan een boel parameters kunnen bedienen want een Acccess Virus Rack heeft zelf niet veel controllers.
Nu heb je in principe enkel nood aan een stel witte en zwarte toetsen
, een klavier dus. Voor 200 EUR kan je op de tweedehandsmarkt heel wat vinden, en dan heb je niet alleen een stel witte en zwarte toetsen maar vaak ook een extra synth (bv een DX7/D50/CS1X,...). Een beetje meer en je hebt al een AN1X,...
Ik zou gewoon ff kijken hoeveel toetsen je wil (61/76 of 88 of een twee octaafs gevalletje zoals een Oxygen) en dan kijken welke synths er allemaal in jouw prijsklasse vallen, en dan bepalen welke ook nog eens leuk klinkt.
Zo stuur ik sinds kort een Nord Rack II aan met een Roland A-37, de Nord heeft meer dan voldoende knopjes om parameters te wijzigen en de Roland zorgt voor de witte en zwarte toetsen
Origineel geplaatst door Nisei
Nu was ik van plan om een D50 te kopen maar de verkoper raadt me dat af omdat daar geen programmeerbare controllers opzitten.
Maar is dat eigenlijk nog nodig? Op jouw JP8080 zitten toch al voldoende knoppen? Indien je bv een Access Virus Rack zou hebben, dan is een keyboard met lekker wat knoppen en schuiven zeker nuttig want daarmee zou je dan een boel parameters kunnen bedienen want een Acccess Virus Rack heeft zelf niet veel controllers.
Nu heb je in principe enkel nood aan een stel witte en zwarte toetsen
, een klavier dus. Voor 200 EUR kan je op de tweedehandsmarkt heel wat vinden, en dan heb je niet alleen een stel witte en zwarte toetsen maar vaak ook een extra synth (bv een DX7/D50/CS1X,...). Een beetje meer en je hebt al een AN1X,...Ik zou gewoon ff kijken hoeveel toetsen je wil (61/76 of 88 of een twee octaafs gevalletje zoals een Oxygen) en dan kijken welke synths er allemaal in jouw prijsklasse vallen, en dan bepalen welke ook nog eens leuk klinkt.
Zo stuur ik sinds kort een Nord Rack II aan met een Roland A-37, de Nord heeft meer dan voldoende knopjes om parameters te wijzigen en de Roland zorgt voor de witte en zwarte toetsen