FL studio - Patern Lengte probleem

- -

Ouwe rot
Hey ik heb een patern 1 van 16 stappen die ik terwug wil brengen naar 4 stappen. ik heb alle noten verwijderd en nog steeds blijft de paternlengte 16
Nu wil ik die patrenn lengte bij de eerste terugbrengen, maar het lijkt dat de enige oplossing is het gehele patern te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
Maar dat is toch lastig, ik had begrepen van FL studio dat als je noten van je lengte afhaalt dat de patternlengte dan geheel automatisch korter wordt, maar nu schijnt het niet te werken?

Patern 2 is wel gewoon 4 maten en daarop staat het project op ingesteld, vreemd is dat bij patern 1 hij niet meer "loopt" na de laaste noot in de 4 e stap maar gewoon verder speelt tot 16e stap

Hoe kan ik de paternlengte verkorten?

hmmm, ik weet niet zeker of ik het 100% begrijp maar loopt er nog automation over de pattern?
En heb je al geprobeerd de lengte van de pattern linksboven in je stepsequencer te veranderen?

Als je alleen met de Step Sequencer werkt:

Raph;976785} En heb je al geprobeerd de lengte van de pattern linksboven in je stepsequencer te veranderen?[/QUOTE schreef:
Bij 1 dus...
stepsequencer_main.gif

Is pattern 2 vier tellen i.p.v. maten toevallig?

ja ik ben erachter gekomen, maar er zaten geen noten daar, dus het moet wel de automation zijn geweest, ik kan het niet meer nagaan want ik heb het pattern verwijderd.

nou het probleem is er opeens weer.

de patternlengte was 8 en als ik em nu op 8 weer zet heb ik een hoop lege ruimte. het lijkt wel of ik het niet kan veranderen.
mijn noten gaan tot stap 3 en net voor de 3e stap heb ik de noten afgebroken zodat ze netjes een loop maken, zodat die na de 3e stap weer bij stap 1 begint,,,,....... het pattroon loopt nu door tot de 10e stap tewrijl daar geen noten meer zitten zitten

Handleiding eens lezen? :P

Heeeeeeeeeel lang geleden dat ik met FL werkte... was nog versie 3.2 ofzo lol... maar daar in kon al niet wat jij wilt... je wilt als het ware van een 16steps sequence een 8 staps sequence maken... Zodat je em kan laten lopen en dan op een gegeven moment wil je hem weer uit die loop halen en verder laten gaan met die 16 steps... toch? Volgens mij gaat dit alleen lukken als je die 8steps opnieuw intekent....

Kan er helemaal naast zitten tough :)

nee, ik had een patrooon van 8 maten ,

Het blijkt inderdaad dat ik Automation heb opgenomen.

Mijn laatste bezigheden in Fl studio waren :
1, in song mode audio opnemen
2, daarna heb ik in de mixer met effecten zitten spelen
3, daarna was het pattern langer, dat audio-channel kwam opeens in het patroon voor
4, als ik het pattern nu afspeel en ik kom bij het lege stuk blijkt indedaad dat de mixerfader beweegt, er is dus inderdaad automation opgenomen
5, ik kan in het het patroon bij de noten onder kiezen uit automation volume en nog enkele, er is niets te zien
666, hoe krijg ik de automation weg, opgenomen audio-channel heb ik verwijderd

het is opgelost, mixer automation komt in de event editer terecht, ik heb het daar kunnen verwijderen en het patroon is weer normaal...

:slotje:

Back