realistic MG-1 VCO 1 reageert niet (bekend probleem?)

................................. Some devices (especially Moog synthesizers) require instead of this a so-called switched trigger or S-trigger. This means that a short circuit (connection to GND) is used to trigger the unit (example: a foot switch making a short circuit when actuated)

http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

ff zoeken op het forum : gate s-trigger

een normale gate is aan bij +5v en uit bij 0v op de ingang.
(note on / note off)
s-trigger werkt precies anders om.

als je cv sequencer of midi to cv converter alleen gate kan leveren,
heb je dus zo'n kabel nodig als bij doefper beschreven.

Vilt kun je bij willekeurige hobbywinkel/stoffenboer wel krijgen,verschillende diktes en kleuren.
Vroeger bij Tandy verkocht ja,contract met MOOG afgesloten toendertijds.
Synth is niet polyfoon trouwens,zit een frequencydivider in welke een soort orgelgeluid voortbrengt welke je wel polyfoon kunt bespelen.
Je kunt wel 3 tonen bovenopelkaar zetten voor een mooi vol(bijna 3 oscillator)geluid.
Geweldig filter!,keys niet al te snel,dus snel spelen wat minder,maar veel lol voor weinig.

Ja die keys zijn heel sloom. Sneller dan 8ste wordt al moeilijk bij mij maar ben hem nu aan het reinigen.

En hij is ie wel s-trigger dus tegenovergesteld qua gate voltages. Dat verklaart ook waarom hij bij catalyna niet werkt met countoured. Dan kan ie dus niet eens aan de env. beginnen. Contour=env.

Maar jij hebt hem dus ook bij Luigi gekocht in belgie voor 499 roetsj? En je had ook die smurrie?

Yep,zelf nog schoongemaakt,sliders schoongemaakt en gesmeerd,in perfecte staat,geen krasje,erg tevreden mee.

Groetjes,Roetsj

Cool! En waar heb je die sliders meer gesmeerd? En heb je ze opengehaald om ze schoon te maken of alleen de buitenkant?

En hij is ie wel s-trigger dus tegenovergesteld qua gate voltages. Dat verklaart ook waarom hij bij catalyna niet werkt met countoured. Dan kan ie dus niet eens aan de env. beginnen. Contour=env.

Het is inderdaad omgekeerde gate. Mijn Roland gate-cv interface heeft die mogelijkheid.

groetjes

Iemand die ooit met de service manual alles heeft nagelopen? Ik dacht dat er in 1 link werd gesproken over alleen een multimeter maar ik kan me vergissen en moet je een oscilloscoop hebben. Iemand?

Back