Gezocht: "schets je golfvorm en luister - vst'tje"

ROGUE85

@wearerogue85
Een vraagje i.v.m. mijn eindwerk over didactische toepassingen in de klas rond geluidsanalyse & -synthese.

Ik ben op zoek naar een programma (stand-alone, of VST) waar je vrij een cycle van een golfvorm kan intekenen, waarna het programma een continu audio-signaal genereert door deze cycles aan elkaar te plakken (of een benadering via interpolatie ervan).

Een teken je eigen wavetable-oscillator
Bestaat zoiets? Zijn er andere mogelijkheden?

De bedoeling is om de link tussen type golfvorm, (weerslag op de) harmonische reeks en 'hoe klinkt het' toe te lichten.

Alvast bedankt!

Een teken je eigen wavetable-oscillator
Bestaat zoiets? Zijn er andere mogelijkheden?
Alvast bedankt!

In vst ook vast wel maar die ken ik niet, wel heb je de roland s50 (keys) of s550 (rack) waar je een teken tablet op aan kunt sluiten om je eigen wavevormen te tekenen.

Die teken tablets van de s50/s550 gaan meestal voor rond de 20 euro van hand, en een s50/s550 kost ook niets meer.

Succes

s50.jpg

In vst ook vast wel maar die ken ik niet, wel heb je de roland s50 (keys) of s550 (rack) waar je een teken tablet op aan kunt sluiten om je eigen wavevormen te tekenen.

Die teken tablets van de s50/s550 gaan meestal voor rond de 20 euro van hand, en een s50/s550 kost ook niets meer.

Succes

Tegekke tip! Dat ga'k zeker uitpluizen...

absynth

absynth

In NI Absynth kun je zelf je golfvormen tekenen, inclusief harmonics en fase.
Ook de vormen van de lfo kun je tekenen.

grt.

Merlin

In Aegis Sonix 2.0 op de Amiga kon je ook zelf een golf tekenen.
sonix_02.png

(zie scherm Waveform)
vette shit!

In NI Absynth kun je zelf je golfvormen tekenen, inclusief harmonics en fase.
Ook de vormen van de lfo kun je tekenen.

grt.

Merlin

Bedankt voor de tip, handig dat die ook VST is én standalone!

.. moest het ook voor pc zijn (heb geen Mac) :). Maar verder ziet het er zeer goed uit!

mja metasynth is zo al eeuwen mac-only dacht ik

een oudere versie draait prima op een oudere mac, die voor 20 euro soms op de kop te tikken is..
heb al 1ste generatie imac'jes gratis zien van eigenaar veranderen, daar kan je al een hoop mee.

ik hoor toch al jaren heel lovende commentaar erover.

ik heb het zooo vaak geprobeerd te maken met max/msp en op zich was het ook wel gelukt, maar ik had en heb nog steeds geen idee hoe je de golfvormen moet anti-aliasen. (ik deed het met multisliders en een buffer~ maar het is alweer n tijdje geleden)

Uiteindelijk heb ik maar gewoon besloten dat max/msp zuigt... :duivels:

ik heb het zooo vaak geprobeerd te maken met max/msp en op zich was het ook wel gelukt, maar ik had en heb nog steeds geen idee hoe je de golfvormen moet anti-aliasen. (ik deed het met multisliders en een buffer~ maar het is alweer n tijdje geleden)

Uiteindelijk heb ik maar gewoon besloten dat max/msp zuigt... :duivels:

Even deze oprakelen.

'k Heb nu ook een wavedraw patch op de G2, maar da's maar interpoleren met 16 sliders. En inderdaad heb je dan wel redelijk wat digitale artefacts.

Deze VST ziet er leuk uit: Tweakbench Rebar

Hun Mellotron-emulatie is ook heel geslaagd.

Back