krk6 / krk8

DaanQ8

Ingeburgerd
Ik denk erover om mijn volgende boxen krk's te laten worden. Ik heb bij verschillende winkels geluisterd en ben erg tevreden met het geluid.

Nu hoor ik alleen niet veel verschil tussen de KRK 6 en de 8. Ook op internet kom ik niet echt veel informatie tegen wat nou de grote verbeteringen zijn of t grote verschil. Zijn er hier mensen bekend met de krk 6 en 8?

Even voor de duidelijkheid; ik gebruik ze voor mijn amateuristische thuisstudiootje.

:biertje:

oh zaad. Kijk met me bolle ogen snoeihard over een topic die mijn vraag beantwoordt.

:slotje: voor deze topic en een ban voor mij ajb.

:kimono:

krk6 of krk8 is niks, je hebt verschillende types krk monitors dus wees even duidelijk over welke monitors je het hebt.

Maar ongeacht welke serie; 6 en 8 duiden op formaat. 6 heeft een 6" woofer en een 8 een 8" woofer. Dat betekend vooral dat de 8 verder doorloopt in het laag dan de 6. Ook zal de 8 wrsch zwaardere amps hebben en kan ook luider. Je zou nu misschien denken dat de 8 dan alleen maar beter is maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. De kans is groot dat de 6 in het gebied rond de 1 a 2 kHz beter klinkt dan de 8.

Maar als jij geen verschil hoort, dan zou ik de goedkoopste nemen. ;)

Als je het verschil tussen KRK RP6 en Rp8 niet hoort hoef je je denk ik niet al teveel zorgen te maken over het feit of je wel de juiste monitor koopt. :D

Zit nogal een wereld van verschil in namelijk......

Zoals Fles al zegt is de 6 VEEL beter in het middengebied waar de 8 ietsje doorloopt in het laag. Ik zou persoonlijk nooit een 8 Inch 2-weg monitor kopen. Koop dan een 6 inch set met een sub als je laag wilt.

Ik zou zelfs gewoon (weer) voor de 5 gaan als ik iets uit de RP-reeks zou moeten nemen. Als je meer laag wil koop je een andere monitor, groter = slechter in dit geval.

De RP5 klinkt goed voor een kleine budget speaker.

ik neig ook naar de RP5

met name omdat ik in een kamertje van 3 bij 4m werk :P

+ scheelt nogal wat geld vergeleken met de RP6 (occasion prijs)

Ik vond persoonlijk de 6 aanzienlijk beter, dat je geen sublaag gaat krijgen is duidelijk maar die 5 vind ik toch echt te snel stoppen met laag weergeven.

Nearfields met 8 inch woofertjes heb ik nooit mooi gevonden, ook de Genelecs enzo niet.

toch fijn dat ik nog een discussie lost heb kunnen laten barsten.

Ik ga maar eens binnenkort weer even bij de muziekwinkel langs... t kan natuurlijk niet dat iedereen WEL verschil hoort en ik niet.... en dat voor iemand met flaporen en die muziek heeft gegeven op een middelbare school.... shame shame shame

Ach dat puristen-gedoe..

Die RP6jes kosten eigenlijk geen drol als je er over nadenkt.. En moet de eerste nog tegenkomen die doodongelukkig is met zn RP6jes..

:okdan:

Zijn deze ook te gebruiken als boxen voor een motif xs7?

Ja, gewoon de Linker op de linker uitgang van de Motif en de rechter op de rechter, kind kan de was doen!

Back