Nieuwe DIY step-sequencer

etaoin

Brodgar Tech
Was deze hier al genoemd, dacht het niet. Printplaten en PICs binnenkort beschikbaar als het goed is.

http://electro-music.com/forum/viewtopic.php?t=27157

2424293646_54358f9f38.jpg

ziet er erg vet uit!
zou dit ook in desktop te bouwen en bijv met midi?

Desktop lijkt me geen probleem, maar het is een cv-sequencer, dus absoluut geen midi.

Als je midi wilt bouwen zou ik gewoon een MidiBox SEQ3 nemen.

maar dit lijkt me juist zo lekker en simpel werken met die repeats en gates en geen menu's e.d. hup straight forward geen gezeik ik heb alleen geen CV synths...

die midibox is volgens mij veelste veel menu's e.d. dan wat ik zoek.

5v max,dat wist ik niet :/

wie koopt er nu nog een max 5v CV sequencer.

another brave attempt..

5v max,dat wist ik niet :/

wie koopt er nu nog een max 5v CV sequencer.

Waar zie je dat staan? De cv step select input is inderdaad 5V en over de pots staat 5V, maar de buffer opamp achter de S&H kun je laten schalen naar wat je wilt. Hij staat over de volle +/- voedingsspanning. Dus 0-10 volt of whatever lijkt me geen probleem. Je verliest geen resolutie want pots zijn analoog.

Dit komt uit de link die je in de beginpost gezet hebt.

There is one snag:- the PIC is 5V powered, so cannot accept
CV's higher than that.
In theory you could build a little circuit with an op-amp, but there
is not enough space left on the board, so you would have to be
very careful with the CV range on this input.

Edit:
Volgens mij haal ik input/output door elkaar...

Strange dat die em enkel maar met een range van 3v of 5v gemaakt heeft op zen proto (zie foto 1e post),de originele roland 182 is 5v of 10v

wat zit die te lullen dan over de cv range hier?,das de trig input dan of CV speed ofzo? ,ik begrijp het niet.

There is one snag:- the PIC is 5V powered, so cannot accept
CV's higher than that.
In theory you could build a little circuit with an op-amp, but there
is not enough space left on the board, so you would have to be
very careful with the CV range on this input.

Strange dat die em enkel maar met een range van 3v of 5v gemaakt heeft op zen proto

Misschien vond hij dat zelf genoeg? Ik zie niet echt een probleem om die ranges aan te passen.

wat zit die te lullen dan over de cv range hier?,das de trig input dan of CV speed ofzo? ,ik begrijp het niet.

Dat zijn de inputs inderdaad. En hij noemt de beperking alleen omdat iemand anders een extra input wil gebruiken en er geen ruimte op de print is om daar nog een buffer voor te hangen en hij dus direct op de PIC zou moeten. Het zegt nog niet eens iets over de clock input (de enige input die op zijn exemplaar zit).

de PIC wordt gevoed met 5 volt, dus elke cv die je erin stopt moet binnen die 5 volt blijven,
anders begeeft de PIC het...
het is met opamps te schalen, op zo'n manier dat de bijvoorbeeld max. 10 volt
die je op de ingang op het frontpaneel zet, uiteindelijk max. 5 volt op de CV in van de PIC geeft.
Je kan het ook beveiligen met schotky diodes.

edit. mmmh.... iemand was me voor! haha

Het zegt nog niet eens iets over de clock input (de enige input die op zijn exemplaar zit).

zijn trig input is dan wel reeds al beveiligd op zen prints?

ben mischien wel ook geintereseert dan als de step cv's 10v of eenderwat,los van die pic kunnen

zijn trig input is dan wel reeds al beveiligd op zen prints?

Lastig te zeggen zonder schema's, maar als ik zo de print bekijk zo ik zeggen ja.

Overigens zitten zo te zien op zijn laastste versie twee inputs, eentje linksboven en eentje rechts net onder het midden. Die rechts gaat de 4069 in dus dat zal wel clock input zijn. Daar zit een transistor tussen als buffer, maar die 4069 kan ook heel wat hebben natuurlijk.

En hij schrijft erboven "now with cv selectable stage control" dus ik gok dat de input rechtsboven die nieuwe input is. Zoja, dan is die dus inmiddels ook gebufferd. Deze layout is ook anders dan op z'n proto foto.

Het blijft afwachten, maar ik denk dat het wel goed komt (en je kunt het altijd aanpassen).

Back