Vervangen backupbatterij Ensoniq ESQ1

Hajo Hoek

Nieuwkomer
Hee synthforum vrienden,

Ik heb een ESQ 1 van ensoniq en de baterij is bijna op van het backupsysteem waardoor de synth na ca. 30 min. op een soft reset gaat en niet meer reageert. Alleen aan en uitschakelen werkt dan nog. Heeft een van jullie weleens een batterij vervangen van de ESQ 1 of enig idee waar ik deze kan kopen/ bestellen?

Alvast bedankt!!

Medelid Synclavier had hem laatst vervangen voor me, hij had hem gewoon kunnen bestellen bij - ik dacht - Conrad (de zelfde als er al in zat).

En tot nu toe werkt het perfect.

Anders via Route 66. Die verkopen alle batterijen.
Wel raar, die soft reset. Je zou verwachten dat dat niets met een lege batterij te maken heeft, zeker als de synth is ingeschakeld. Maar bij Ensoniq kan alles....

Ik heb een SQ-80 sinds 1989 (bouwjaar 1987) en die batterij is nog niet leeg. Afkloppen!

Anders via Route 66. Die verkopen alle batterijen.
Wel raar, die soft reset. Je zou verwachten dat dat niets met een lege batterij te maken heeft, zeker als de synth is ingeschakeld. Maar bij Ensoniq kan alles....

Ik had ook iedere keer weer de default patches.

www.route66studios.com

Ik hoop dat, als mijn batterij ooit opraakt, ik niet hetzelfde probleem krijg, want ik wil hem helemaal niet vervangen. Ik moet namelijk bij elke start de synth initialiseren, want ik krijg bijna elke keer bij het aanzetten een soft reset of andere rare gedragingen. En na initalisatie ben ik toch mijn patches en sequences kwijt, dus ik heb niets aan die batterij.

Als het een 3 volts batterij is dan zou je kunnen proberen om twee 1,5 volts penlites in een houder in je apparaat te bouwen. Draatjes van de batterijhouder op de plaats van de oude batterij solderen en klaar. Dit gaat veel langer mee dan zo'n klein batterijtje.
Daarbij kunnen die kleine batterijtjes ook niet zo goed tegen te lang en warm solderen en zijn ze vaak nog duurder dan twee penlites + houder.
Doe dit zelf altijd en werkt perfect. Je moet wel ruimte hebben voor een batterijhouder maar zelfs in m'n 1 unit half rack sony fx is het gelukt....

Hee mannen, bedankt voor jullie hulp. Heb van Synclavier eea aan tips gekregen maar het lijkt me toch best lastig. Ben niet echt handig met soldeerbout en electronica. Waarschijnlijk komt synclavier een handje helpen.:halleluja

Back