Opleiding producer/engineer

Je bent aan het generaliseren terwijl je zelf maar ervaring hebt met één opleiding.

Lees mij de les niet wil je, persoon in kwestie kende ik heel goed. Ik snap uberhaupt niet dat je op mijn post reageert, want jouw manier van reageren heeft me al nooit aangesproken en dat weet je inmiddels wel sinds 2002. Dus reageer maar fijn op anderen hun post, maar niet op die van mij.

Hmm tja,

Allereerst ik heb zelf geen ervaring met een dergelijke curus of het lezen van boeken(lees veel op Internet)

Ben ik het eens dat je met lezen heel ver komt, alleen lijkt dat zo langzamerhand het standaard advies te worden op het moment dat iemand ook maar iets rept over het volgen van een cursus. Tuurlijk kan je uit een boek/van Internet veel leren, alleen een boek geeft niet aan wat je "fout" doet. Een enthousiaste/inspirerende docent kan nooit vervangen worden door een boek, anders hadden we toch geen onderwijs in het algemeen nodig. We kunnen dan ten slotte alles uit een boek halen.

En dan kunnen mensen denken besteed het dan aan nieuwe apparatuur/software, alleen als je niks snapt van wat die apparaatuur/software kan blijft men altijd op een bepaald niveau steken. Dit is namelijk in mijn ogen de meerwaarde van een dergelijke cursus. Je leert beter omgaan met wat al in je bezit is en je weet in zekere mate wat je nog nodig hebt. Of hoe je het resultaat kan krijgen wat je zoekt.

Dit is naar mij idee altijd goedkoper dan een zeer kostbare vintage synth/heel veel apparatuur/software kopen puur op het idee dat je eventueel in de toekomst wel zou kunnen gebruiken. Maar je het uiteindelijk niet gebruikt, niet kan horen wat er mis aan de mix is en dergelijke.

Wat betreft de minor, zit zelf ook op de HU en wat ik heb ervaren is het allemaal erg bureaucratisch. Dus lijkt mij het nogal een hachelijke taak een dergelijk voorstel er door heen te krijgen. Ik wens je veel succes en hoop voor jouw dat het lukt.

just my 2 cents

ontzettend bedankt voor de reacties!!!! betreffende de discussie boeken/internet vs dure studie.. wat ik al aangaf het is echt ter vervanging van een minor, dus moet aan bepaalde competentie punten voldoen.. 3 boeken doen dat denk ik niet (ga overigens wel overwegen om ze aan te schaffen om ze sowieso te lezen) ;)
bovendien kan ik me zeer vinden in het feit dat leren uit een boek niet overeenkomt met een docent die goed/fout kan aangeven als je kennis in de praktijk verwerkt
@ HU.. hoop dat ik ze kan overtuigen, alle minor starten 1/2e periode en ik zit juist met een gat in de 3/4e periode van aankomend jaar.. deze periode start de cursus/opleiding in amersfoort, wat dat betreft is deze ook kwa tijdsbestek handiger omdat het deels overeenkomt in tijdsduur met een echte minor
nogmaals thx voor de reactie :okdan:

Back