Gezocht: opleiding Audio Engineering in korte tijd!

Webber

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb dit forum al helemaal agespeurt en en ik zag dat er al een aantal onderwerpen waren over de opleiding audio enginereering. Alleen is er geen die mijn vraag 100% beantwoord.
Mijn vraag: ik ben op zoek naar een opleiding audio engineering, maar ik wil deze in een korte tijd (zo'n 3 maanden) gaan doorlopen.
www.soundeducation.nl heeft bijvoorbeeld een hele mooie uitgebreide opleiding die ik wel graag zou willen doen maar die duurt ruim een jaar.
Ben momenteel aan het reizen in Australie en ik kom in januari terug. In september wil ik de opleiding DJ/Dance Producer gaan volgen aan de Rockacademie in Tilburg. Voldoe nog net niet aan de eisen dus daarom wil ik een snelle cursus doorlopen.
Iemand suggesties?

groeten,

Wiebe

Ik kan me enigszins voorstellen dat opleidingen iha niet in een zeer korte tijd worden gegeven. Eenvoudigweg didactisch onjuist. Dingen hebben tijd nodig om te beklijven. Je kan we 18 uur van de 24 met iets bezig zijn en dan een opleiding in zeer korte tijd proppen, maar dat is m.i. zinloos en weggeggooid geld. Ik denk dus dat een serieuze opleiding niet binnen 3 maanden zal worden aangeboden en dat je daarom tot op heden ook nog niets hebt kunnen vinden.

Paul

gewoon lekker op dit forum speuren,(zoekmachien) kan je zo snel of langzaaam aan doen als je wilt

Kies een ander vak.

Dit is puur voor je zelfbescherming; dance produceren is leuk maar de spoeling is heel erg dun. De meeste DJs hebben geen opleiding omdat ze al vanaf hun 12e bezig zijn met plaatjes draaien. De meeste producers hebben al een hele tijd met muziek geklooid voordat ze bekend werden. Dat geeft je in die opleiding de nodige voorsprong, maar is nergens een garantie voor.

Wat Yoozer en Paul zeggen. En misschien toch je tijd anders indelen? Je hebt waarschijnlijk zelf gekozen voor je reis in Australië (wat ik je ook niet wil ontzeggen, want daar leer je ook veel van), maar dan moet je ook accepteren dat je in september niet tijdig klaar bent voor die opleiding (waarbij ik in het midden laat of je die überhaupt moet volgen).... Hmmm, dit klinkt wel heel erg belerend.

Laatst gewijzigd:
Je zou in plaats van een extra spoedcursus om aan de toelatingseisen te kunnen voldoen ook kunnen kijken of de Academie voor Popcultuur iets voor je is. Bij deze opleiding wordt je, net als bij de Rockacademie, opgeleid tot Bachelor of Music. Wellicht voldoe je voor de Popacademie wel aan de toelatingseisen?
Info: http://hanze.nl/home/Schools/Academie+voor+Popcultuur/

Check de SAE in Amsterdam. Wellicht dat ze daar een verkorte stoomcursus geven. Wel redelijk dure instelling, maar wel erg mooie studio`s en bekwame docenten.

de meeste audio engineers die wat voorstellen doen er gauw zo´n 15 jaar over voordat het ergens op lijkt.

zo´n cursus is best een aardig opstapje, maar ook niet meer dan dat.
als zelfs zo´n kort stukje tijd er niet afkan, dan ben je misschien bij voorbaat al ongeschikt voor dit vak.

:mega:

Nou, die link werkt niet hoor! Net failliet gegaan ofzo? :?
Ik hoop het in ieder geval niet voor jullie, want dat is nooit leuk. :(

Laat het even weten als de link weer werkt, of wat er aan de hand is......

HAHAHA!!!
Het moet natuurlijk zijn www.music-production-course.nl
Je moet je eigen URL natuurlijk wel goed kunnen schrijven hè. Ook in je profiel is hij fout.

Gelukkig weet ik mijn eigen URL nog wel: www.amps-recordings.nl
Maar ik geef geen productie cursussen, enkel Cubase cursussen. :D
Niet zo'n gelikte site, maar hij werkt wel!

Back