Yamaha Motif vraag... moeilijk voor mij, eitje voor jullie

Billy-G

Nieuwkomer
Ok, ik heb een motif es 7

Heb er nu ongeveer 40 loops mee gemaakt en ik ben erg tevreden tot nu toe. Waar ik echter vandaag mee ben begonnen is het tweaken van voices, wat ik erg gaaf vond. Mooie effecten en je kunt bepaalde voices echt voller laten klinken.

Nu komt mijn probleem.

Het lukt mij niet om de specifieke voice op te slaan zodat ik hem later in 'song mode' weer kan oproepen.

Ik heb een usb harde schijf op mn motif aangesloten. Daar save ik telkens m'n songs op. Ik heb nu al de vioce geprobeerd te saven bij 'voice editor' en 'all voices'. Maar ook dan kan ik em niet terug vinden. Is er geen manier dat ik gewoon die specifieke getweakede voice kan opslaan en dan in song mode kan opvragen? Lijkt me zo sterk voor zo'n groot apparaat.

En ja, de manual heb ik gelezen...

Hulp zou onwijs gewaardeerd worden

bedankt,

maar doe die dingen die er staan stap voor stap en probeer ze daarna op te vragen... je zal zien dat er dan niks veranderd is...

kan een motif misschien ook een bug hebben ofzo?

voorbeeld

ik ben in de 'vioce mode'

dan ga ik naar 'effects'

tweak een beetje tot ik hoor wat ik leuk vind

daarna druk ik op 'file'

en dan save ik de voice op m'n usb harde schijf... waaronder maakt niet uit

'all voices', 'voice editor'... beide hebben geen nut bij mij

want als ik het op die manier gesaved heb en het daarna weer laad ga ik naar dezelfde voice en is er geen verschil met het geluid voordat ik getweaked heb...

dus ja

Als ik een voice wil maken/wijzigen, doe ik dat eigenlijk altijd in MASTERmode. Dat werkt altijd.

ik zal vanavond proberen in de mastermode te saven... bedankt voor de tip

en jeroen, wat bedoel je precies? storen is toch hetzelfde als saven?

ik zal vanavond proberen in de mastermode te saven... bedankt voor de tip

en jeroen, wat bedoel je precies? storen is toch hetzelfde als saven?

Nee, bij storen schrijf je naar de flash-ram die in de motif zelf zit geplaatst, bij saven schrijf je naar het USB-device wat je er aan hebt gekoppeld.
Het oproepen van een sound doe je altijd vanuit het flash-ram. Vandaar dat jouw aangebrachte wijzigingen steeds verdwenen zijn, je hebt wel naar USB gesaved maar niet naar flash-ram gestored.

grtz Wan

Nee, bij storen schrijf je naar de flash-ram die in de motif zelf zit geplaatst, bij saven schrijf je naar het USB-device wat je er aan hebt gekoppeld.
Het oproepen van een sound doe je altijd vanuit het flash-ram. Vandaar dat jouw aangebrachte wijzigingen steeds verdwenen zijn, je hebt wel naar USB gesaved maar niet naar flash-ram gestored.

grtz Wan

ok, ontzettend bedankt... dat is dan weer een uitleg wat me veel duidelijk maakt

maar houdt het dan ook in dat de oorspronkelijke voice nooit meet terug te horen is?

of kan ik de voice onder die speciale 'usr slots' saven/storen?

ok, ontzettend bedankt... dat is dan weer een uitleg wat me veel duidelijk maakt

maar houdt het dan ook in dat de oorspronkelijke voice nooit meet terug te horen is?

of kan ik de voice onder die speciale 'usr slots' saven/storen?

Klopt, bij het storen overschrijf je de sound die daar stond, dus als je die ook nog ter beschikking wil houden moet je de door jouw gewijzigde versie op een andere flash-ram locatie wegschrijven. Als al je locaties bezet zijn móet je dus iets overschrijven. Maar dan kun je eerst alle flash-ram sounds naar een usb-device wegzetten zodat je ze later nog weer terug kunt halen. Dus echt iets kwijt raken hoeft niet als je met een beetje zorg je spullen stored/saved.

Klopt, bij het storen overschrijf je de sound die daar stond, dus als je die ook nog ter beschikking wil houden moet je de door jouw gewijzigde versie op een andere flash-ram locatie wegschrijven. Als al je locaties bezet zijn móet je dus iets overschrijven. Maar dan kun je eerst alle flash-ram sounds naar een usb-device wegzetten zodat je ze later nog weer terug kunt halen. Dus echt iets kwijt raken hoeft niet als je met een beetje zorg je spullen stored/saved.

ok, dan... hartstikke bedankt

heeft u zelf ook een motif es?

want ik heb ook nog een vraag wat betreft het 'pitch benden' van geïmporteerde samples... is dit mogelijk? en zo ja, hoe...

Ik weet het, ik ben een noob

ik heb al geprobeerd de dvd met de drie-uur-lange uitleg te vinden, maar dit is mij niet gelukt.

ok, dan... hartstikke bedankt

heeft u zelf ook een motif es?

Nee, ik heb een paar jaar een gewone motif gehad, maar ondertussen ben ik alweer overgeschakeld naar andere synths. Maar ik weet wel iets van motiffen dus ;)

Pitchbenden van eigen samples gaat net zoals die van de rom-samples, wordt bepaald in de patch (zo heet dat toch? Of heet het program, nu ja, de geluidsdefinitie dus). Dus is heel goed mogelijk.

Back