Sampler gebruikt PC CD drive

wesko

Artificial sounds R real
Magisch, net de PC geboot, vers gebrande sample-CD erin laten zitten, wachten tot de BIOS de SCSI schijven heeft herkend, en... PAUSE drukken. Nu is de PC bevroren maar de SCSI schijven zijn wel te benaderen vanuit: jawel de sampler.

Zet in je sampler het SCSI ID op die van je brander (1 bij mij) en je kunt de samples dan zo laden van de CD brander/lezer van je PC. Dus als je een sample CD hebt dan kun je de samples zo laden zonder een eigen CDROM drive aan je sampler te hangen. Dit lukt bij mij niet meer als de PC is doorgestart!

Is dit normaal of is dit bijzonder?

Vanzelfsprekend werkt het alleen met SCSI CD brander/lezers.

Last edited by a moderator:
Toen ik nog een pc had met een interne scsi cdromspeler kon ik die gewoon vanuit mijn sampler benaderen, dus als windoos al compleet was opgestart.
Maar goed, ik kon mijn pc dan ook niet in "pauze" zetten :D

Origineel geplaatst door BDeep
Toen ik nog een pc had met een interne scsi cdromspeler kon ik die gewoon vanuit mijn sampler benaderen, dus als windoos al compleet was opgestart.
Maar goed, ik kon mijn pc dan ook niet in "pauze" zetten :D

Gaat bij mij niet goed, hij ziet hem niet; zelfs als ik de ZIP drive formatteer gaat halverwege de CRWRITER branden en crasht de sampler... je moet ook niet alles willen 8)

;) ik denk dat ik gewoon mazzel had

Origineel geplaatst door wesko
Gaat bij mij niet goed, hij ziet hem niet; zelfs als ik de ZIP drive formatteer gaat halverwege de CRWRITER branden en crasht de sampler... je moet ook niet alles willen 8)

ik denk als je hem in dos start dat ie ook wel zo moeten werken

klopt ook wel, in principe zit je gewoon op 1 scsi bus te werken, dus zolang er strrom op de drives staat en er een kabel inzit moet het werken.

Zolang je pc er zich maar niet mee bemoeit, kan me voorstellen dat je pc en je sampler de schijven (en brander anders ansturen, en dat het daarom soms fout gaat)

Hoezo sample CD branden? Die koopt je toch gewoon in de winkel. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Maar ik vind hier absoluut niks bijzonder aan hoor. Dit heeft altijd al zo gekund hoor. Alleen dat MS windows zo k*t heeft geprogrammeerd dat het makkelijk over de zeik kan gaan als je met een 2e SCSI master in een chain zit tsja.

fuse; wat dacht je van n sample cd met je eigen samples

kan toch wel handig zijn

Origineel geplaatst door fuse
Hoezo sample CD branden? Die koopt je toch gewoon in de winkel. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Maar ik vind hier absoluut niks bijzonder aan hoor. Dit heeft altijd al zo gekund hoor. Alleen dat MS windows zo k*t heeft geprogrammeerd dat het makkelijk over de zeik kan gaan als je met een 2e SCSI master in een chain zit tsja.

Sample CD's kun je ook zelf branden hoor. Niks kopen in de winkel. Zie de post over File2disk. Het is niet zo dat iets zelf branden altijd maar illegaal is!

Link naar disk2file: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9836

Dan had ik dat over het hoofd gezien. ;)

Ik heb een SCSI netwerkje waarin een externe CD-Rom, een externe ZIP-drive, een Emu-4 met interne SCSI schijf aangesloten zijn op een Adaptec SCSI kaart in de PC. Zowel de PC als de Emu gebruiken beiden die (externe) CD-Rom en ZIP, als zowel Windows én Emu in gebruik zijn. Ik kan dus een bank inladen in de Emu vanop ZIP, en een tel later een Word-document of Excel-blaadje wegschrijven op Zip (zelfde drive, maar andere ZIP-schijf, voor alle duidelijkheid), zonder dat ik een apparaat moet uitschakelen, "in pause zetten" of wat dan ook.

TIP: bij Emu samplers moet je wel de instelling "Mac on SCSI bus" op "Yes" zetten, ook als je een PC hebt !! :duivels:
Gewoon maar om aan de Emu duidelijk te maken dat hij de SCSI bus niet voor zich alleen heeft, maar dat er ook af en toe een computer leentjebuur komt spelen. :luv:

Ik heb een S2000. Ik heb gemerkt dat als de PC eenmaal XP runt de schijven niet te delen zijn. Hoeft ook niet, ik ben niet de hele tijd aan et uitwisselen. En WAV's sleep je zo je sampler in met Millennium. En dan saven op ZIP drive.

Back