Nicolas 2000
It's a household name
Kraken is niet iets dat eigen is aan goedkope potmeters. Vuil, slijtage of oxidatie, welke reden ook die het contact op de koolbaan slechter maakt, kan gekraak (indien in een audiosignaal, uiteraard
) veroorzaken.
Ik heb hier een oude Alps pot die per stuk meer kost dan een paar bussen Deoxit, en die kan dus ook gaan kraken. Net zoals een heel dure automotor ook kan slijten of vuil worden.
Maar uiteraard heb ik hier ook brol potmeters, en die waren er gemiddeld genomen wel wat sneller bij om te gaan kraken...
Anyway, opletten welke contactspray je gebruikt, in welke toepassing en op welke manier. Het is niet altijd een goede of slechte oplossing. Hangt er allemaal vanaf. En zoals ik zei, ook wat je achteraf doet. Uitblazen, nareinigen, opnieuw smeren...Dat bepaalt allemaal samen of je goed of slecht bezig bent met contactspray te gebruiken.
Gezien de prijs van een MS-20 kan je zijn potmeters wel vervangen hoor. Als je wat shopt heb je voor een paar euro een leuke potmeter. Er zitten er 36 in, dat is 180 euro aan 5 euro per pot (je moet geen knop erbij kopen) en je kan weer jaren verder.
btw Yamaha CS staat niet voor ContactSpray.
) veroorzaken.Ik heb hier een oude Alps pot die per stuk meer kost dan een paar bussen Deoxit, en die kan dus ook gaan kraken. Net zoals een heel dure automotor ook kan slijten of vuil worden.
Maar uiteraard heb ik hier ook brol potmeters, en die waren er gemiddeld genomen wel wat sneller bij om te gaan kraken...
Anyway, opletten welke contactspray je gebruikt, in welke toepassing en op welke manier. Het is niet altijd een goede of slechte oplossing. Hangt er allemaal vanaf. En zoals ik zei, ook wat je achteraf doet. Uitblazen, nareinigen, opnieuw smeren...Dat bepaalt allemaal samen of je goed of slecht bezig bent met contactspray te gebruiken.
Gezien de prijs van een MS-20 kan je zijn potmeters wel vervangen hoor. Als je wat shopt heb je voor een paar euro een leuke potmeter. Er zitten er 36 in, dat is 180 euro aan 5 euro per pot (je moet geen knop erbij kopen) en je kan weer jaren verder.
btw Yamaha CS staat niet voor ContactSpray.