Hallo uit Brussel!

raccou

Nieuwkomer
Hallo iedereen,

Ik ga heel vaak naar optredens, van grindcore en new wave tot noise en experimentele muziek. Na jaren benieuwd te zijn naar alle knoppen waaraan vaak gedraaid wordt begon ik met Vital. Dan moest er natuurlijk een midi-klaviertje komen, een Akai mini plus. Na wat geklooi met DAWs en de realisatie dat ik als fotograaf al genoeg achter een computer zit voor het werk, wilde ik meer fysieke knoppen om aan te draaien - een Behringer Edge en Grind kwamen erbij. Die moesten natuurlijk kunnen samen spelen dus daar kwam dan ook een klein mengtafeltje bij, een Thomann huismerk t.mix. En wat ben je zonder een effectpedaaltje? Een metalzone (grappig, deze is de 2de in m'n leven. 20 jaar geleden speelde ik in een metalband :) en een Zoom MS70 CDR. Na daarmee te prutsen dacht ik dat een sampler ook wel handig zou zijn om de geluiden die ik met die dingen maak te kunnen hergebruiken, dus kocht ik een Digitakt 2. Een tweedehandse die bleek wat 'coil whine' te hebben, een zeurig gepiep, echt mottig. Deze is intussen op weg naar Elektron voor een herstelling daarvan. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik juist wil doen met muziek, maar zonder de Digitakt ben ik precies meer bezig met noise/ambient, met de Digitakt erbij gaat het een beetje de kant op van Haus Arafna, of dat denk ik toch. Ik sloot me aan om van jullie ervaringen/reviews/... iets op te steken, alvast bedankt!

Back