Roland System 700

HEXAGON

Gedeactiveerd account
Roland System 700 Demo

attachment.php

Ben bezig met een sound design album met het gebruik van de Roland System 700 synthesizer.

De 1ste 6 Tracks bevatten zuiver enkel en alleen De system 700
(reverb en phasers zitten alsook in het systeem),indien er interesse is post ik meer komende composities.

01 Waves of Atlantis
02 Sumerian Knowledge
03 Poseidon's Empire
04 Hydro-Craft
05 Le Traitement Des Savant
06 Halloran Lexicon
07 Tantra-Mantra
08 Interstellar Voyage
09 Organistructure

Attachments

• 01 Waves Of Atlantis.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 97
  • 02 Sumerian Knowledge.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 107
  • 03 Poseidon's Empire.mp3
    3 MB · Bekeken: 95
  • 04 Hydro-Craft.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 97
  • 700 Cover Front.jpg
    700 Cover Front.jpg
    31,7 KB · Bekeken: 103
Last edited by a moderator:
The thing!...

attachment.php

Attachments

• 05 Le Traitement Des Savant.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 112
  • 06 Halloran Lexicon.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 102
  • 700 Cover Back.jpg
    700 Cover Back.jpg
    43,1 KB · Bekeken: 101
Lekker Drexciya sfeertje.

Ik vind toch dat je eens wat zou moeten multitracken met dit ding, volgens mij zijn de sounds uit deze synth toch wel goed te managen binnen een mix.

Ik neem aan dat je er ook wel wat percussie uit kunt halen.

System 700 with 1x overdub (no additional synth or FX):

Edit: Thanks mono & Co

Attachments

• 07 Tantra-Mantra.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 110
  • 08 Interstellar Voyage.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 113
  • 09 Organistructure.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 110
  • Roland System 700.jpg
    Roland System 700.jpg
    118 KB · Bekeken: 119
  • Roland System 700-29.jpg
    Roland System 700-29.jpg
    192,6 KB · Bekeken: 107
Interessante geluiden! Leuk dat wij eens kunnen horen wat er met een 700 systeem mogelijk is. Zo vaak hoor je ze niet. Ik zou er zelf heel andere dingen mee doen. Ik heb een middagje mogen klooien met een 700 met slechts een zijvleugel en waarvan de sequencer niet werkte. Krachtige vco's, maar in vergelijking met Moog zwakke filters. Heb je al je organen nog na aanschaf van dit systeem? Zal een lieve duit gekost hebben. Twee sequencers! Volgens mij ben jij nu helemaal klaar met modulair. Ik hoop dat je er nog jaren plezier van hebt.

Aki,Al mijn organen heb ik nog,nee niet klaar,een Moog 55 nog wil ik en een xtra sequencer voor de 700..

Tja,voor berlin-school music is die ideaal,maar dat is zon muziek dat iedereen wel kan maken,sequencer en wat delay,..daarvoor heb je geen 700 nodig..

Als je wendy Carlos toestanden speelt op de 700 klinkt het fenomenaal,dat haal je uit geen enkele moderne modular,helaas kan ik niet klavier spelen..

idd de LP filter van de Moog modular is stukke beter,maar de multimode filters zijn heel creatief (zoals je kunt horen),en ik denk dat dit dan namaken met een Moog moeilijker is.

Ook,als ik 2 LPF filters van de 700 gebruik,kan ik een Moog filter-Bass emuleren op de 700,dan moet er een sine in de 2e filter ,die heel dicht moet staan,enkel om de subs te genereren,want die missen idd een beetje als je maar 1 filter gebruikt.

Ziet er erg mooi uit Hexagon! Zo'n Systeem-700 lijkt mij echt super om mee te werken. Helaas liggen deze modulars niet voor het oprapen.....;{

Als ik thuis ben zal ik de geluidsfragmenten ook gaan beluisteren want ik ben wel benieuwd.

Die spring reverb klinkt toch verdomde goed. Net een organisch ruimtelijk gevoel er bij.

Die spring reverb klinkt toch verdomde goed. Net een organisch ruimtelijk gevoel er bij.

Dat organische komt niet van de reverb maar van wat ik er in gooi hoor beste...

het is dezelfde reverb tank als in een 201 denk ik.

Beter! En ziet er ook briljant uit natuurlijk.

Leuke titels trouwens: 'Sumerian knowledge', 'Halloran lexicon'; System 700 = lugal? ;)

Beter! En ziet er ook briljant uit natuurlijk.

De 700 is veel beter technisch en mechanisch afgewerkt als een Moog,is ook stabieler en betrouwbaarder,op de faders na dan,deze zijn wel stevig maar kraken na 30 jaar,een Moog modular 24db filter toevoegen aan een 700 en je hebt een Moog 55 eigenlijk die beter is.

De sequencer van de 700 is ook speciaal en superieur,met variabele[edit] timebase en shift en xternal input per stap,dat heeft geen enkele analoge sequencer dat ik weet,hij mist dan wel weer de skip funktie die de moog wel heeft.

Laatst gewijzigd:
Helemaal eens met je opmerkingen over het filter en de sequencer. De 55 heb ik helaas nooit aangeraakt. Een sequencer van Synthesizers.com erbij en je hebt de skipfunctie.

Back