Emu 0404 usb geluid problemen

BaZzmaze

Steigerend Lid
Hallo,

Pc specs:
P4 3Ghz
1Gb ram
WinXP Pro

Gisteren een Emu 0404 USB gekocht. Thuis aangekomen gelijk alles aangesloten en de laatste drivers van de Emu site geplukt en geinstaleerd volgens de manual.
Na een reboot had ik winamp aangezet en voila er was geluid.
Ik dacht mooi, en dan nu aan de gang... maar nee, ineens begon ie te kraken en te ruisen zonder dat er iets aan stond dat geluid produceerde.
Het is geen constante kraak/ruis, en ook niet wanneer de cpu meer load heeft.
Daarbij gingen de ledjes van de 2 mic ingangen voluit branden op het moment dat er ruis was, terwijl er niks op die ingangen aangesloten is.
Na wat rondzoeken op verschillende fora werd mij geadviseerd om een "DPC Latency Check" uit te voeren omdat het misschien wel eens aan mijn usb aansluiting zou kunnen liggen. Programma gedraaid en alles liep prima dus daar ligt het ook niet aan. Niet veel wijzer besloot ik het hele zaakje te deinstaleren en opnieuw er op te gooien.
Maar nu komt er na het rebooten helemaal geen geluid meer uit.
In winamp speelt de muziek wel maar er komt geen geluid uit m'n koptelefoon die rechtstreeks in de 0404 zit. Ook uit andere programma's krijg ik geen geluid meer te horen.

Doe ik hier nou iets fout, of zie ik iets over het hoofd?
Zijn er mensen met een soortgelijk probleem?
Alvast bedankt :mega:

(gebruikt die 0404 patchmix?)

winamp gebruikt WDM voor geluid
bij mijn emu 1212m moet de software ook aanstaan

Die USB versie heeft geen patchmix.... Ik heb vergelijkbare problemen gehad, krakend geluid enzo...ik was erachter dat er veel dingen zijn die meekunnen spelen....o.a. wat voor usb poorten je hebt, wat voor processor, wat voor andere geluidskaarten en weet ik niet veel wat allemaal nog meer. Ik heb m uiteindelijk nooit goed aan de praat gekregen.

Heb je een desktop? Doe als ik en ren als de wiedeweerga terug naar de muziekwinkel en ruil hem in voor een PCI versie...is ook nog 5 tientjes goedkoper.

Ik heb besloten hem terug te brengen en hem om te ruilen voor de M-Audio Firewire 410.
2 x 8 24-bit/96kHz analog I/O; 192kHz stereo out
2 mic/line ins w/ preamps and phantom power
8 line outs to mixer or direct surround output
S/PDIF digital I/O w/ PCM, AC-3, and DTS support
1 x 1 MIDI I/O

firewire410.jpg

Een wijs besluit.....

Back