Goldmike Clipping

Witek

Ingeburgerd

Beste mensen,

Ik werk vandaag voor het eerst met een Spl Goldmike 9844 en ik weet niet of het aan mijn instellingen of aan het apparaat ligt maar zodra de stem van de vocalist maar ietjes harder wordt, overclipt mijn signal enorm. Heeft iemand hier ervaring met de Goldmike, of een tip hoe ik het probleem kan oplossen?

Dank jullie!!! :halleluja

minder hard bleren? meer afstand van de mic? minder gain?

misschien overstuurd of clipped het dat minder hard ;)

Waar clipt ie ? op je mixer ?

Weet je 'pad' betekent ? of kan je niet ergens de gain van het inkomende signaal regelen ?

Dit is een bekend "probleem" bij sommige preamps.
Wat heel belangrijk is, is dat je je input gain NIET vlak onder het maximale waarde van je VU meter instelt bij luide passages. Omdat de preamp een analoge VU meter heeft, zal de naald de daadwerkelijk geclipte pieken niet kunnen weergeven zoals bij een digitale VU meter omdat de naald gewoonweg te traag is. Zo'n naald kan alleen de RMS waardes weergeven. Dus zorg ervoor dat de naald gewoon een beetje uitslaat en nog voldoende headroom overheeft bij harde uithalen bij vocals. Tja ik weet het, zo weet je nog niet exact of je wel een goede S/N verhouding hebt, maar zo werkt het ongeveer wel. Gewoon een beetje goed proberen in te schatten...

Kijk dat is nou een reactie waar ik iets aan heb.
Dank je ChampinSound! Ik ga het eens uitproberen.
Het is wel erg vreemd dat die überhaupt overclipt omdat ik me gain op me mixer heeeel zacht heb staan. Niets geeft aan dat die clipt, maar de vocal klinkt overgeclipt over de headphone en komt ook "distorted" binnen. ...huilen met een pet op.

Ps. Als ik de PAD gebruik dan staat het geluid zo zacht dat je je zelf niet eens kan horen, en hij overclipt alsnog.

Laatst gewijzigd:
Je kan natuurlijk ook de pad op preamp gebruiken netzoals de gain aldaar.

Sorry vond het een beetje domme vraag maar soms zie je gewoon wat over het hoofd. Kan gebeuren. Succes

Ja precies wat MadR zegt. Als het signaal bij je preamp al clipt zet je je geclipte signaal met de pad switch op je mixer alleen maar 20dB zachter. Heeft dus totaal geen zin. Als je dus de pad switch moet gebruiken, gebruik dan die op je preamp en niet die op je mixer. Succes

Ja precies, dat heb ik ook gedaan. Volgers mij is de preamp stuk.
Anyway, dank jullie voor de reacties!

Back