Drumcomputer draad

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hoi iedereen....

ik ben eigenlijk aan het snuffelen voor een drumcomputer om mee te jammen met mijn mieterse basgieter. Dacht om een draad op te starten voor ervaringen en ook mp3 voorbeelden

zoals Roland Dr serie zoals Dr880
Alesis SR-16/18

of weet iemand een combinatie zoals een multi fx met drumdoos in 1
zoals Boss Me20/50b
Korg toneworks
Line 6 Basspod
en anderen die ik nu vergeet
wie wil hier zijn ervaringen spuien?

Gr JD

Wat voor drums wil je dan ?
Ik heb hier nog een boss gieter dr-202.

een drumdoos waar ik bij mee kan knorren met mijn bas...
hooftelefoon mee enz

Gr JD8)

Jaah ? knort ie als een varkentje ?
Nice !

Maar serieus je moet natuurlijk wel ff vertellen wat voor stijl je gietert knorrie.

:dubbel: knorrie gietert pop/rock/jazz eigenstijl...

ik kan maar hele belabberde demo's vinden van een Dr880 dussssch

Groet Knorrie:D

Waarom geen sampler/MPC, Jedee? Bijna alle drumcomputers zijn kant-en-klaar gesampled te vinden op het net en dan zit je niet vast aan een beperkt aantal drumsounds.

hey napoleon... ehm ik zoek meer iets wat ook multifx heeft...

gewoon een ding met drums en fx waar ik een bas en een hoofdtelefoon
in kan stoppen en lekker kan knorren op mijn bas....

Gr JD
;)

Alesis heeft net een opvolger van de SR16 gelanceerd (mag ook wel na 18 jaar ofzo :D ) en AKAI heeft nu ook drummachines gebaseerd op de MPC...weet niet precies de namen enz.

Ik denk dat een Alesis SR (of die opvolger) of zelfs een nog oudere HR16(B) wel in jouw straatje liggen, qua klank gaat dat goed samen met een basgitaar.

Gr JD
;)

Een MPC dus ;)

Hoeveel mag t eigenlijk kosten?

Edit: Dit staat bv op marktplaats hier ... klinkt dat niet precies als iets dat je zoekt? https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=86907

nou rond de 3 a 400 moet er wel wat zijn... als mijn geld boom zaadjes zijn gaan kiemen *D

nee idd...

ik ga es ff op joetjoep kijken naar de xr20...

er zijn dacht ik niet veel pedalboards met drumbakkie erin kwam ik achter...

Gr JD
;)

De Boss DR3 staat bekend om lekkere machine om mee te jammen en er zit ook een efx in. Met lekkere fill-ins en niet duur, 169 euro bij Rockpalace en Peter Verspuy.

Phochos:D

Alesis heeft net een opvolger van de SR16 gelanceerd (mag ook wel na 18 jaar ofzo :D )

desum ?
SR18-large.jpg

Of dit obscure geval van Korg: S3 rhythm workstation.

korgs3l.jpg

Had er jarenlang eentje, veel gebruikt, en achteraf toch spijt dat ik die verkocht heb. (Overigens wel aan een zeer vriendelijke belg hier op het forum.)

Apart ding en wellicht geschikt voor wat jij wil Jedee. Heeft een 8 track seqeuncer met 4 pattern-tracks en 4 song-tracks, handig om basic track inclusief begeleidende akkoorden te maken. (Er zitten ook wat instrumentsounds in en anders via midi-out.)

Zeer uitgebreide multi FX, met mooie delay en chorus/phaser. En de sounds zijn ook al bijzonder: 8 voudige ADSR, samples van zowel vel (aanslag) als decay (galm van de drum) die eindeloos te combineren zijn.

Wel een apparaat met vrij ingewikkelde menustructuur, maar de alpha-dial en functietoetsen helpen je aardig op weg. Tot zover mijn verkooppraatje. :D

cool ding! klinktie ergens naar ?

Die ouwe Alesis drummachines hadden altijd hele mooie hats, een heel eigen geluid, zacht en brushy ofzo, altijd goed te combineren met van alles.

Die demo van de SR18 is inderdaad niet echt wereldschokkend, maarja dat is altijd met fabrieksdemos, als je daar je mening op baseerd dan ben je zowiezo al verloren.

Ik heb zowel de SR18 als de Dr-880.

De Alesis is goed om mee te jammen vanwege de A- en B-patterns en fillins die je met een voetschakelaar aanstuurt. Ik vind het geluid behoorlijk tegenvallen, en de presets zijn bagger. De Dr-880 (tweedehands ongeveer netzoveel als de SR-18 nieuw) klinkt fantastisch, veel mogelijkheden, ook met effecten. Enige nadeel is dat je je nummer van te voren in elkaar moet zetten, dus voor jammen minder geschikt (tenzijn je houdt van 10 minuten lang dezelfde drumpartij).

mijn exuus voor de rete late reactie:stupid mijn abbo's op draadjes was pleite

dus nogmaals sorry... :o:

ik ga de sr18 en mogelijk de Dr880 eens nader bestuderen !:biertje:

Back