Drumcomputer draad

Ik heb toch maar besloten geen drumsynth te nemen. Ik zou graag over veel drumpads beschikken om me uit te leven en dat bieden oa de drumstation en jomox niet.

Over de DR-660: ik las op Youtube een reactie over de interne batterij die leeg was. Is dat de batterij die de opgeslagen gegevens bijhoudt? Daar wil ik me toch geen zorgen om maken.

Misschien toch maar de DR-670 :)

Alle hardware heeft een interne batterij zo'n beetje.

Trouwens die R8 en die 660 zijn bijna het zelfde hoor. Ik zou nooit zeggen dat ik geen R8 zou willen maar wel een 660, zolang die dance en electronic kaartjes er maar bij zitten.

Een R8 heeft individuele outputs, iets wat je op een 660 wel een klein beetje kunt ondervangen maar niet perfect werkt.

Vergeet Waldorf Attack in de VST Edition niet (te scoren voor 49 Euro)

Alle hardware heeft een interne batterij zo'n beetje.

Trouwens die R8 en die 660 zijn bijna het zelfde hoor. Ik zou nooit zeggen dat ik geen R8 zou willen maar wel een 660, zolang die dance en electronic kaartjes er maar bij zitten.

Een R8 heeft individuele outputs, iets wat je op een 660 wel een klein beetje kunt ondervangen maar niet perfect werkt.

Ik ben toch vrij zeker dat alles tegenwoordig met flash werkt. Alleen toestellen met een ingebouwde klok hebben nog een batterij. Die overgang heeft onder andere in 2002 plaatsgevonden bij Game Boy Advance games. Vanaf dan had geen enkele game nog een batterij om te saven. Ik denk dat vanaf dan de kosten van flash zijn verminderd ten opzichte van een batterij.

Ik ben toch vrij zeker dat alles tegenwoordig met flash werkt. Alleen toestellen met een ingebouwde klok hebben nog een batterij. Die overgang heeft onder andere in 2002 plaatsgevonden bij Game Boy Advance games. Vanaf dan had geen enkele game nog een batterij om te saven. Ik denk dat vanaf dan de kosten van flash zijn verminderd ten opzichte van een batterij.

Yep, maar de meeste spullen op de markt zijn dus ouder dan dat. Alle oudere bakken hebben bijna allemaal een 'batterijprobleem' (al geven de meeste gewoon een low-battery melding en kun je SysEx dumps doen).

Lijkt me toch wel niet leuk dat het je op een dag kan overkomen dat je alles plots kwijt bent.

Iemand ervaring met de Boss DR-670? Ik hoor zeggen dat het geluid zeer mager is. Valt dat nog mee of is het echt zo erg?

Back