My first voco (der)

PWM

User
Al een hele tijd wou ik een analoge vocoder.
Nu heb ik voor een heel vriendelijk prijsje Hiltree´s PAIA vocoder mogen over nemen.
Het is een 8 bands vocoder en hij klinkt prachtig.
Zo prachtig dat ik het niet kan laten mijn eerste gepruts te posten.

In de eerste mp3 hoor je eerst de 909 schoon die in de mic amp van de vocoder gaat,
dan de arp odyssey (ook schoon) die in de instrument in gaat.
Daar na hoor je de twee gevocoderd.

In de tweede mp3 is het hetzelfde, alleen zit er fuzz op het arp signaal.

Bekijk bijlage 909oddyVO-01.mp3
Bekijk bijlage 909oddyVO-02.mp3

Ik ben erg blij met deze vocoder. Hilltree bedankt.
groetje,
Maarten

ik heb zon 2 vocoders gehad vroeger,het zijn echte ruis bakken en interferentie catchers,snel weggedaan en een SVC350 gekocht

Klinkt idd wel lekker hoor, heb er ook wel eens aan die Paia kit gedacht, gewoon voor de fun. Ik heb eigenlijk al 3 vocoders (JP8080, Nova, KS-Rack), maar misschien ga ik toch nog een keer voor een losse.

ik heb zon 2 vocoders gehad vroeger,het zijn echte ruis bakken en interferentie catchers,snel weggedaan en een SVC350 gekocht

Daar hadden we het vandaag nog over. ;)

Ik vind het ook een mooi ding.
Die analoge vocoders zijn echt prachtig.
Ik ken de VC-10 behoorlijk en daar komen ook de meest vreemde/organische klanken uit.

groet,
Maarten

ow jee....

Waar mis/ge bruik je mijn oude vocoder nu weer mee ? :D
Klinkt wel grappig met die 909..ik kan precies horen waneer je de ingebouwde fuzz gebruikt.
Veel plezier met de vocoder

Heb de knoppen op de vocoder vervangen.
Van amp style naar een meer moog style knop.

Foto's-0054.jpg

Verder heb ik een Clarifier Mod gevonden op de PAIA web site.
En voor in de toekomst misschien nog 8 bandjes erbij?

Nu eerst maar weer eens muziek maken.
groet,
Maarten

Stuk zal ie niet gaan hoor.:)
Maar die clarifier mod lijkt me wel wat.

Citaat van: Scott Lee.

This mod to the PAiA 6710 Vocoder increases clarity and virtually eliminates noise by buffering the IN1 and IN2 level controls from the sixteen filters they feed.
Each buffer drives its own filter which prevents loading of the level controls.
This gets more signal to the filters and eliminates interactions between them.
Also, the value of the summing resistors to the mono/stereo output amps are increased to lower the gain of these stages resulting in less noise.

Dus...
Mij lijkt het wel wat.

groetje,
Maarten

P.S. De vocoder is 8 bands in stereo mode en 16 bands in mono mode

lekker.
ik deed altijd (nouja, altijd...) zang of drums erdoor, maar pas heb ik de ene synth met de andere gevocode en dat geeft ook geweldige resultaten.
de mam vf11 was mijn eerste analoge vocoder (toen nog 900 gulden bij synthesizer service in brunssum - nu tweedehands voor onder 100 euro te vinden) en die is nog steeds leuk en compleet voor zijn geld.

de roland 350 heb ik nooit gehad, greep ik vorig jaar nog naast hier. wel ooit een blauwe maandag een veel te dure moog vocoder (was blij dat die weer weg was!). de korg vc10 was ik niet kapot van, wel leuk.
pas gelukkigerwijze tegen een ems vocoder aangelopen. dat is misschien niet de meest uitgebreide qua mogelijkheden, maar ik vind het de leukste die ik tot nu toe heb gehad. (sorry, nord modular, jp8080, micrkorg, ms2000, sirius, enz. ik tel ze even niet mee - is gewoon iets heel anders.)

digitale vocoders incl de Korg DVP/1 zijn gewoon kut :P
Vocoders in VA, heb ik het helemaal maar niet over, al heb ik van horen zeggen dat de Clavia Nord er ook wel wat van kan...

er gaat niets boven een echte analoge vocoder, is gewoon een klasse apart.

Allemaal sparen voor een VP-330.

EEn svc350 is ook al goed zat hoor :P

en dan lekker een switchpedal met verkeerde polariteit in de ensemble input, zodat je altijd in ROBOT modus bent (en niet die chorus erover hebt), gewoon een simpele zaag of square voeden op C0-C1 range en gaan met die banaaan.

ik ben nog een ontzettende leeghoofd als het om vocoders gaat. wilde al lang een vocoder en kon voor 60e een se-50 kopen dus dacht dat dat een mooie test zou zijn. hier blijkt een ontzettende brom/storing in te zitten. maar goed heb wel lekker kunnen experimenteren en weet nu dat ik zeker een betere vocoder ga zoeken.

na veel verschillende vst in de vocoder te drukken kwam ik tot de conclusie dat de meest simpele het meest effectief is. vooral de ehx mini synth!!!

iemand nog een vocoder te koop? of ruilen tegen iets zinnigs (als ik dat heb:))

heb ooit een mam resonator gehad maar ben toen heel hard afgeknapt op dat merk was een ontzettende ruisbak. hoe is de vf11?
heb net een paia theremax gebouwd en ja ik denk dat ik meer bij paia weg haal.

Zo duur is die PAIA vocoder toch niet.
Ik denk dat als je die bouwt je een goede prijs kwaliteid verhouding vocoder hebt.

Met clarifier mod schijnt ie nog mooier en vooral duidelijker te klinken.
Een noise source inbouwen met een pot naar instrument in, en gaan.
Ik ben erg tevreden met deze vocoder.
groetje,
Maarten

is dat trouwens een custom frontpanel? op de knoppen na bedoel ik, de frontpanel die op de paia site staat is minder mooi. andere schakelaar en "high-low" en "in-out" vind ik veel mooier met dat bruinige kleurtje.

Het panel wat op mijne zit is een oude.
Ik heb hem van forum lid Hilltree over genomen.
Ik heb geen flauw idee hoe hij er aan komt.
Alle belettering op het frontje is met stickers gedaan.
Dus ik vermoed dat ie die ooit bij PAIA heeft gekocht.

Back