Logic 8 Pro hardware integratie

154

Lid van de week
Met het risico op een hoog rtfm-antwoord toch maar de vraag, ik loop vast.

Wat is de manier om je hardware goed te integreren in Logic a la device panels in Sx? De environment maakt me angstig, en audio-midi setup in OSX is ook al zon plek die me alleen maar hoofdpijn oplevert...

Dus, wat is de beste methode(gaat hier nu vooral om een FS1r, een MKS50 en een Poly Evolver Rack om te beginnen) en waar doe ik wat? Is het mogelijk iets als device panels voor verschillende synths en FX te downloaden zoals dat voor SX kan? Of moet ik echt MidiQuest hebben? En heeft iemand dit al eens aan de praat gekregen in Logic 8? En ja, ik heb de FM ge-r'd....

:kimono:

help...

stond laatst in de sound of sound een mooi verhaal over hardware intregeren in logic 8. zoek daar eens

That's all folks!! To Continue reading...
Option 1: Login to open this eSub article

zo jammer... :)

Maar volgens mij was ik er met dit verhaal ook niet echt uit(heb het ergens liggen thuis geloof ik), te algemeen zoals de SOS net te vaak doet met dit soort stukjes.

Niemand praktijkervaringen?

Het zal toch via de environment moeten vrees ik. Deze is erg flexibel, en dat maakt er het niet duidelijk op, maar eens je wat meer vetrouwd bent, valt het allemaal wel mee. Dat artikel in SOS is een echte aanrader alvast, en inderdaad ook in de handleiding is er goeie informatie te vinden.

Meer info over Logic's environment hier te vinden:

http://www.macmusic.org/articles/view.php/lang/en/id/29/
http://www.opuslocus.com/logic/

EDIT: ook wel redelijk 'algemene' info, in de 2e link zijn er wel voorbeeld environments te downloaden, dus met een beetje reverse engineering kan je ook al een hoop te weten komen.

Zelf een editor maken voor de Fs1r lijkt me behoorlijk monnikken werk. Het is natuurlijk erg handig maar besef je wel dat de Fs1r meer dan 1900 te editten parameters bevat.

Nu zul je deze niet allemaal nodig hebben maar dan nog, het is echt een ernstig arbeidsintensieve klus om dat bewerkelijk te maken.

tnx, ik ga me inlezen...

die device panels in SX waren wel errug handig... mmm

Logic Cubase 0-1?

en ja, die FS1r is een leuke klus. Volgens mij is mn enige optie aan de MidiQuest gaan. Buggy rommel, maar je moet toch iets. jammer dat Logic dit niet zo slim als Cubase heeft opgepakt...

Blijkt plots dat Midiquest niet via FXpansion naar au kan worden ge-wrapped, dus niet in Logic kan worden gebruikt

grrr

Volgens mij zoek ik dus Environment Objects voor Logic 8, als ik logicprohelp moet geloven

En volgens mij moet ik nog steeds iets in audio-midi setup in OSX

wat een toestand

Back