apparaat met een goeie buizenoverdrive emulatie t.b.v. hammond-kloon

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

aart

Aart
Bestaat er een apparaatje met een goeie buizenoverdrive emulatie te gebruiken in combinatie met een Hammond kloon?

Ik gebruik een Roland VK-7 waarvan ik het linker kanaal in een Korg Pandora PX4D stop die aan het signaal wat amp-, cabinet, en reverb modellen toevoegd en dan weer een mooi stereo signaal uitstuurd.

Met deze setup ben ik best gelukkig alleen er ontbreekt nog een realistische overdrive aan het geheel. De amp modellen in de PX4D zijn super realistisch voor gebruik met een gitaar. Met een orgel krijg je dat het hoogste octaaf krijsend overstuurd terwijl de middelste octaven nog bijna clean zijn. Nu heb ik al een manier gevonden om te beschrijven wat ik zoek qua geluid. Als ik namelijk mijn VK-7 aansluit op de PC en daat Native Instruments B4II gebruik enkel voor de overdrive dan geeft dit exact het geluid wat ik zoek, alleen..... ik wil niet met een PC met B4II het podium op.

Mijn vraag: is er iemand die weet of er een versterkertje of stompbox bestaat die een realisch leslie overdrive effect geeft zoals dus de overdrive in B4II?

Vergelijking tussen VK-7 internal overdrive en B4II

Vergelijking tussen VK-7 internal overdrive en B4II

Om een en ander te verduidelijken heb ik een vergelijking op mijn website geplaatst waarin ik de VK-7 laat horen met z'n interne overdrive en via de overdrive van B4II.

Moge dit duidelijk maken het soort overdrive/distortion ik zoek.

http://www.solcon.nl/aart.saly/compare/compare.html

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back