NE1 - Waiting For The Sun (The Doors cover)

Ethereal

Instant Fuck-up
Daar zijn we weer, dit keer met een cover van The Doors!
Dit keer hebben we Waiting for the Sun aangepakt, en redelijk veranderd CQ aangepast :) Uiteraard voorzien van diverse synths, waaronder JP-8080, Korg Z1, Pro53, Audiorealism Bassline... Mix moet ik nog een ietsiepietsie aanpassen, maar ben tot nog toe aardig tevreden!

Geefth allen uw commentaar ende lovende woorden!
NE1 - Waiting for the Sun

(Eventuele voorgaande tracks zijn HIER te vinden! :okdan:

ja....ik ben een ontzettende Doors liefhebber dus zodra ik de titel zag dacht ik..neeeeeeeee (maar toch ff kijken he :) )

Ben wel positief verrast moet ik zeggen want ik verwachtte echt een of andere verkrachting van het nummer. het is best strak allemaal, zang is goed alhoewel niet mijn smaak. Dat geldt ook voor die dubbele bassdrum af en toe ... hou ik ook niet zo van :engel:
Er zit in het begin een akkoordje onder de gitaarmelodie die volgens mij niet helemaal klopt (of is dat expres..?) Ik bedoel dat zaag achtige geluidje in dat in triolen gespeeld wordt.

Ook wel positief verrast ,het is een cover dus eigen interpretatie mag en moet zelfs ,het is niet alleen retestrak ,maar ook evenwichtig , in ieder geval geen geluidsbrij En die dubbele basdrum klopt ook wel .De muziek van de Doors is veel poëtischer en dit is de hardrock variant ,stem is ook wel goed nu ik ook andere nummers van jullie gehoord heb .Zeker geen verkrachting ,waar ik ook bang voor was.Muzikaal.
Maar ik ben geen liefhebber van deze stijl van spelen ,dus het is eigenlijk nog een groter compliment

Thanks!! Ben er zelf ook wel trots op, altijd lastig om een geweldige track te coveren zonder het origineel te verkrachten inderdaad.. Te gek om te horen dat dat blijkbaar wel gelukt is :)

Als super Doors fan, was ik ook wel bang.......en dacht ik lekker gal te kunnen gaan spuwen op maandagochtend.

MAAR..........dit is best wel lekker, beetje Spacerock soundje, met genoeg respect naar Jim en z'n maatjes.

Enige minpuntje wat mij betreft is dat acid achtige geluidje wat je continue hoort, zou wel wat minder(of weg) mogen voor mij.

Verder erg leuk.

Binnenkort showtje ergens in Rotterdam?

Hehe, eerst het album afmaken ;) Maar als je daarna nog ideeën voor leuke tenten hebt, shoot! :okdan:

Maar thanks voor de reacties!! Nog meer mensen die de track geluisterd hebben? :okdan:

Vergelijkbare discussies

Back