boss se-50 die klinkt alsof het hagelt! :(

jwhagenbeek

Ouwe rot
omdat ik al een langere tijd een vocoder wilde maar nooit een echt had uitgeprobeerd dacht ik goed weg te komen met een boss se-50. goed verpakt kwam hij vandaag bij mij aan. maar als ik hem aanzet klinkt ie alsof het hard hagelt, niet constant maar hele harde buien en af en toe word het wat droger, maar niet veel later zal het weer losbarsten. klote want ik wilde m live gaan gebruiken voor een optreden binnenkort. misschien is ie nu leuk voor bij de openhaard om zo'n warme sfeer te creeeren... of zouden de buien stoppen als ik er een nieuwe battery in stop want die schijnen nogal eens op te zijn.
iemand ervaring?

Hmm, misschien wel goed inzetbaar als ambience-generator dan?

* Denkt aan intro Riders on the Storm *

DA vonvertor kapot? klinkt het als knettert / statisch stroom achtig geluid?

ik snap er helemaal niets meer van het lijkt mij meer iets met een elko of batterij achtig ding want als het zo'n 15minuten heeft aangestaan zonder aan of uit te zetten dan hagelt het 15 minuten maar daarna word het muisstil en werkt het apparaat gewoon. ik heb het idee dat dit een probleem is dat meer synthforum leden moeten kennen met digitale effectapparatuur, ik heb ooit eens een midiverb gekregen omdat iemand dacht dat ie stuk was. ook hierbij was hetzelfde probleem maar dit was bij de midiverb alleen de eerste 2 keer dat ik m aanzette, ik verwacht dat dat apparaat gewoon te lang niet had aangestaan. maar bij dit bakje komt het na 5x nog steeds terug. misschien stopt het dus ook nog wel een keer na 50x?

Wellicht dat ie er mee ophoud als het wat koeler weer word, heb zelf een zelfde soort probleem met een Drumstation.
Vanmiddag begon ie weer te knetteren,
dit gebeurd alleen als het over de 27 graden wordt in de studio.

ook fijn :s
tijdens optredens is het meestal ook niet zo koel dat ik een jas aan heb
treed jij ermee op of blijft alles in de studio
Het knetteren gebeurt doordat de ingang- en uitgang-condensators aan vervanging toe zijn. Heb dat ook met een meer dan 20 jaar oude synth. De condensators, vooral elco's drogen uit onder hevige temperatuursomstandigheden. Probeer die eens te vervangen, kost je niet veel als je zelf kunt solderen. Je moet wel ongeveer weten welke elco's op de in- en uitgang zitten; volg de draden of banen van uitgang.en ingang naar print.

ja de moeite waard om eens te proberen. ik heb toen ik de batterij verving al eens gekeken naar hoe dat daar zit. echter is er geen geknetter te horen als het effect in bypass staat en ik neem aan dat het geen true bypass is. wel is duidelijk dat het geknetter voor het effect ontstaat omdat de effecten het geknetter aanpassen. dus bijvoorbeeld een knetter/ruis met phazer.

heb jaren terug eens een baldwin synthasound verkocht omdat de elcos op waren... voor een belachelijke prijs en nu ik zelf aardig goed kan solderen heb ik daar nog wel eens spijt van. dit kastje is natuurlijk niet vergelijkbaar maar conclusie is dat ik idd eerst even moet kijken of ik t kan oplossen

ook fijn :s
tijdens optredens is het meestal ook niet zo koel dat ik een jas aan heb
treed jij ermee op of blijft alles in de studio

Hij blijft altijd in de studio, zou er niet mee durven optreden :o:
Succes iig met het oplossen van het probleem.

Back