Microzune problemen in Cubase

dct

Ouwe rot
Ik heb vandaag Microzune aangeschaft voor mijn Alesis Micron maar krijg hem met geen mogelijkheid als VST werkende in Cubase SX 3. Als standalone werkt de software perfect maar zodra ik Microzune als VST aanmaak in cubase en deze toewijs aan een midikanaal werkt het niet. Het vreemde is dat ik de demoversie wel een tijdje terug werkend op mijn pc heb gehad. Wie kan mij even op weg helpen...?

Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met de maker van dit stukje software. Ik ga ervan uit dat er hier genoeg mensen zijn die de Micron in samenwerking met Microzune gebruiken. Laat svp even wat weten dan kan ik er in mijn laatste weekje van mijn vakantie nog even mee aan de slag.:okdan:

Helaas geen reactie op dit topic. Ik ben zelf maar eens verder gaan experimenteren met microzune. Ik vind dat ik de uitkomst van mijn bevindingen toch nog even in dit topic moet droppen;

Sommige instellingen van parameters op de Micron kunnen een negatieve waarde hebben. Door het bedienen van de dataknop op de Micron is dit na heftig zoeken in de menu's geen probleem. Microzune lijkt een bug te hebben waardoor dit niet mogelijk is. Bij het draaien aan de knoppen van Microzune kunnen alleen postieve waarden geprogrammeerd worden. Dit is af te lezen door de desbetreffende waarde van bijvoorbeeld een oscillator in het scherm van de Micron te zetten en dan gelijktijdig de Microzune te editten. Ik merkte dan dat de Micron niet reageerde op de negatieve waarden van Microzune, maar wel op negatieve waarden die werden ingesteld met de dataknop van de Micron zelf.

Ik heb hierover ook contact opgenomen met de makers van Microzune. Maar op mails wordt niet gereageerd. Neem dit alles dus even mee in overweging als je dit stukje software wilt aanschaffen. Het probleem met de werking van Microzune als VST in Cubase heb ik ook nog niet weten op te lossen. Jammer dat Alesis zelf nooit moeite heeft gedaan om een geschikte software controller te ontwikkelen. Ik heb ook een Microkorg gehad en de editor (Korg site) daarvan werkte toch echt super!! Neemt niet weg dat ik al heel wat brute geluiden uit de Micron heb getoverd.

Mssch voor de hand liggend, maar heb je je micron al geüpdate naar OS 1.10? Eén van de bugs die werden gemaakt was:

Negative NRPNs – The MIDI data sent when a knob was turned to negative values could not be received correctly. This has been fixed.

Dan zou het probleem niet bij Microzune liggen. Voor meer informatie over negatieve NRPN's:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=23761&highlight=NRPN&page=9

Laatst gewijzigd:
Goed punt JugJug!! Dit had ik er natuurlijk even bij moeten zetten, maar goed ik heb dus het meest recente OS erop staan. Daar kan het dus niet aan liggen.

Back