Korg legacy controller in Cubase

meesha74

Muzikant
Ik heb sinds kort de Korg legacy collection met ms20 controller. Er zat echter geen handleiding bij voor de MS20 plugin (wel voor de m1).

Als ik de ms20 in cubase wil gebruiken icm de controller lukt dit prima, behalve dat de lampjes van de modulation generator (lfo) en van de envelope generator op de controller niet "meedoen". ze knipperen niet zoals te zien is in het edit scherm van de ms20 in cubase. Ik kan wel de ms20 bedienen vanaf de controller.

Ik heb de ms20 gewoon als vsti opgestart in cubase en via een midi track de controller als midi input en de ms20 plugin als output van dat kanaal. Weet iemand hoe ik de knipperende lampjes van de plugin zichtbaar kan krijgen op de controller? Het lukt me wel als ik hem in standalone gebruik. Moet ik in cubase ook een verbinding van de ms20 vsti naar de controller maken of zoiets? (misschien via midi devices of generic remote???)

Ik kan er ook niks over vinden op de korg website. Kan daar ook de manual niet downloaden. Kan iemand die ook de legacy heeft wellicht voor mij in de manual kijken hoe ik hem in cubase moet gebruiken?

Dat is zoals het hoort te werken.

Van de Korg-site:

Q25. When I use the MS-20 plug-in, the MS-20 Controller LEDs no longer light.
A25. The MS-20 Controller's LEDs (other than POWER ON LED) are designed to light only when it is used with the stand-alone version of MS-20 or Legacy Cell.

Maar eh... de handleiding staat ook op de cd en is te downloaden voor geregistreerde gebruikers, dus eh... ?

Ok, thanks. Dat weet ik dan.

De manual op de CD is een PDF van de originele MS20 handleiding (ingescand). Ik zoek de handleiding van de MS20 legacy versie. (niet dat daar heel veel nieuws in staat maar er zijn toch een paar specifieke dingen die ik zou willen weten / opzoeken).

Ik heb gezocht op de Korg website maar daar kan ik alleen de "Getting started" manual downloaden. Deze heb ik al. Het gaat mij om de uitgebreide versie.

Ik ben geregistreerd bij korg maar weet niet precies waar ik moet zoeken....

Ik vergis me inderdaad wat betreft de cd.

Op korguser.net staat de volledige manual van de 2007-editie (downloads -> AE2007). Voor de MS20 is er geen verschil met de originele Legacy. Maar ik weet niet of je die kunt zien als je niet zover geupgrade bent.

De manuals van de originele Legacy zijn duidelijk alleen op papier uitgegeven... opmerkelijk. En naar dat je die er niet bijgekregen hebt.

Back