Guitar plug-in

Inti_Loops

Ingeburgerd
Hello fellow musicians,

Ik maak vooral rock getinte muziek met behulp van mijn sequencer, maar mijn gitaarcapaciteiten zijn niet sterk genoeg om het resultaat te bekomen dat ik wil. Jammer genoeg heb ik nog geen elektrische gitaar plug-in gevonden die mij weet te overtuigen. Is er iemand die dit wel al tegengekomen is? Indien ja... please let me know!!!

Grtz!

Inti

Slayer2 van reFX vind ik persoonlijk heel lekker voor rock/metal, maar ook voor freaky dingen heel geschikt. LINKIE
Om een echt stevig resultaat te krijgen moet je natuurlijk twee of drie instances openen die (vrijwel) dezelfde partij spelen, maar dat is met een VSTi natuurlijk geen probleem!

Ik zou Realstrat van musiclab ook meenemen in de overwegingen.

En verder wellicht NI Virtual Guitarist.

Wat ik begreep van reviews is dat beide goed zijn maar wel heel verschillend qua opzet. Virtual guitarist is meer loop-based, Realguitar en realstrat zijn meer midi-pattern based.

Wellicht dat iemand wat gebruikerservaringen kan plaatsen. Ik ben ook nog wel in voor een mooie gitaarplugin.

Ik zou Realstrat van musiclab ook meenemen in de overwegingen.

Heb gisteren bericht gehad van een muzikant die ook studiowerk doet en die had me Realstrat aangeraden omwille van de vrije mogelijkheden ervan (geen ingebouwde riffs waaraan je gebonden bent). Heb het gisteren gedownload en klinkt inderdaad vet! Het is nog niet 100% Jimi Hendrickx, maar het blijft midi natuurlijk en het zou jammer zijn voor de gitaarvirtuosen onder ons :-) Mijn gitaarspel is alleszinds heel pak slechter dan RealStrat dus ben heel tevreden.

MAAR... Nu had ik, kwestie van het programma te leren gebruiken, een tutorial gedownload: een ZIP bestand met midi-sequence, een MP3 met eindresultaat en dan de uitleg van de instellingen die je met RealStrat moet inbrengen om tot dit eindresultaat te geraken. Ik heb dit gedaan en het klinkt echt voortreffelijk! Ben dus overtuigd dat RealStrat mooie dingen kan doen! Nu heb ik die instellingen toegepast op midi-sequences die ik vroeger al had ingebracht, maar dit klinkt allesbehalve zo vet! Ok, het klinkt al veel beter dan vorige gitaarplugins waarmee ik ze vroeger liet afspelen, maar het klinkt bijlange niet zoals die MIDI sequence die ik gedowload heb. Heeft er iemand enig idee wat de reden hiervan kan zijn???

Slayer2 vind ik eigenlijk niet echt bruikbaar voor realistische gitaarpartijen.. Klinkt gewoon niet echt genoeg naar mijn mening. Heb er al wel eens redelijk realistische solo's uit horen komen, maar voor echte slag-partijen en riffs... Nâh.

Gebruik zelf NI Virtual Guitar, en die is zéker bruikbaar. Kunt hem loops laten afspelen, maar ook open akkoorden, losse tonen, noem maar op. Het is nog steeds geen echte, maar met een klein beetje nabewerking kom je een heel eind... :okdan:

Gebruik zelf Realguitar en Realstrat van MusicLab en voor het heftigere werk gooi ik die dan vervolgens door Amplitube2.

Ik heb geëxperimenteerd met MusicLab RealStrat en dan voor de FX NI Guitar Rig 3 en het klinkt nu zoals ik wil. Ben dus héél tevreden. Erg bedankt voor de tips!

Mag gesloten worden.

Back