Verwijderen ruis versterker

Inti_Loops

Ingeburgerd
Hello peopz!

Ik hou er wel van om wat distortion gitaar op te nemen. Heb een kleine Marshall versterker en leuke Ibanez met dubbele HB wat een geweldige sound creëert! Enig probleem met de dist + HB + Marshall is het geruis dat eruit komt en 'live' niet stoort, maar wel enorm bij een opname... Nu had ik graag even jullie advies gehoord om deze te verwijderen. Via EQ rond 60Hz is deze uiteraard te minderen, toch vroeg ik me af of er nergens een leuke hum-noise reduction plug-in ofzo bestond die het werk doet. Ik ben echt niet van plan om er enkele 100-en Euro's aan uit te geven, het hoeft zeker niet professioneel te zijn, gewoon degelijk. Ik heb een prima noise-reduction op Guitar Rig, maar deze werkt jammer niet stand-alone en voor bepaalde opnames wil ik geen Guitar Rig sound, maar echt deze van mijn effectenpedaal, pech gehad dus... Ik werk met Ableton, als er iemand weet of er zoiets bestaat in Ableton is dat zeker ook mooi meegenomen...

Ben benieuwd naar jullie wijsheid :-)))))

Grtz!

Inti 8o)

als het om het verwijderen van de noise in de stille passages gaat, kun je een gate-gebruiken.

60hz ruis ? ruis is over het algemeen zeer breedbandig en is zeker niet met eq weg te halen. Er zijn voldoende noise reduction plugins te krijgen. Ik heb goede ervaringen met de waves plugins. Je levert wel altijd in op de kwaliteit. Je zal een compromis moeten stellen dus.

60 hz ruis lijkt van het stroomnet te komen. Misschien is dat op te lossen door een ander stopcontact te pakken oid?

Zoals al gezegd: je beschrijving klinkt als brom, niet als ruis. Ruist ie ook als je je gitaar niet hebt aangesloten? Zonee, dan ligt het aan je gitaar en is ie waarschijnlijk niet zo goed afgeschermd. Dat zou me op zich verbazen met een Ibanez met een dubbele HB, maar ik zou dat toch even checken. Misschien zit je met TL-verlichting, slijptollen, koelkasten of andere elektrische apparaten die storende frequenties afgeven.