Alcatraz - Give me luv, waar komt leadsound vandaan?

Bass

Gepokt en gemazeld
Alcatraz - Give me luv, nog altijd vet nummer...

Heb me altijd afgevraagd waar deze leadsound uit komt...
Iemand een idee????

Attachments

• alcatraz.mp3
    137,5 KB · Bekeken: 87
Lijkt me gewoon een gesampled akkoord, en om uit te vinden van welke bak dat dan weer afkwam lijkt me nagenoeg onmogelijk, tenzij de gearlist erbij hebt.

Samplers (als instrument) waren echt een heel stuk belangrijker in de studio van toen, omdat je nu vrolijk met audiotracks kunt smijten en niks hoeft te resamplen omdat je de apparatuur nodig hebt voor andere dingen. Tenminste, de manier van gebruik is veranderd; nu zijn het computer-gebaseerde vervangers voor romplers en (vaak met aangepaste interface) drumbakken, toen werd er meer mee gewerkt als synthesizer.

Alcatraz - Give me luv, nog altijd vet nummer...

Een van de toppers uit de jaren 90!!!!! :okdan:

Zou helaas niet weten uit welke synth dit chord-geluid komt. Ben ik ook heel lang nieuwsgierig naar geweest, maar ik vrees dat je daar toch nooit achter komt (tenzij je contact opneemt met de makers).

In de clip heeft die gast volgens mij een Moog Prodigy op schoot, maar daar komt dit geluid ongetwijfeld niet uit...

Zet de loop in een audioeditor en knip alles na de eerste toon weg (dat is gewoon een delay en wellicht zit er een chorus bij)
Luister naar de losse sound en pak er een synth bij. Deze sound lijkt me wel te immiteren of na te maken met een beetje goede wil.

Als ik zo luister, een stabby bass met een lead-achtige sound daar overheen.

Succes!

Back