ASM mod synth +matrix !!!!

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
Analog synthesizer builded with an ASM-1, a matrix patch and additional modules
- http://m.bareille.free.fr/asm1/asm1x.htm
dit is toch wel een van de netste machientjes die ik de laatste tijd heb gezien ,
mooie site en volldeige schemas
dus soldeerbout weer uit dekast ,...
mzzl rondroyd
q; wat vindtu/jullie hiervan ,meermeermeer vandit !!!!

dit is nou waar een normaal mens een harde sjors van krijgt..
zal alleen wel erg prijzig zijn

Een vriend van me heeft 'n ASM1 gebouwd, met een paar kleine wijzigingen en hij is er ongeveer een jaar mee bezig geweest.

Link naar zijn webpagina waar een paar foto's van zijn ASM1+ te zien zijn.

Trouwens, deze knakker kan er ook aardig wat van. Hij is alleen een beetje spaarzamer met het uitdelen van schema's.

Check vooral de pagina met de PS3200 kloon.... daar ga ik dit jaar dus mee aan de slag8)

Super mooi, maar.......

ASM staat bekend als een redelijk betaalbare DIY modular met veel verschillende front panels. De standaard versie is vrij eenvoudig, doch functioneel. Ik ken al lang en het is een goede modular, maar niet met een echt bijzondere klank of filter. Nu vraag ik af in hoeverre deze ASM-1x afwijkt in functie met de 'normale' ASM-1. Waarschijnlijk weinig. Ze refereren nog steeds aan de asm schema's. Dit front panel is echt formidabel!

Wat ik af vraag is wat die bak hem uiteindelijk gekost heeft? De kast en layout van deze ASM-1x is echt super en ik zou hem zo willen, maar voordat je dat gemaakt hebt... Uiteindelijk wordt ie duur, weet je wat zo'n matrix paneel kost.... Met verschillende weerstand pinnetjes.

Nogmaals ik vind hem super mooi en ik zou hem zo voor veel geld (>1000 euro) willen kopen, maar voor dat geld kun je ook andere interessante modulars kopen.

Ik zou nooit het geduld hebben om zoiets moois qua uiterlijk te maken...

p.s. Mocht ie te koop staan, meld het dan even....

jaha,wat,hoe,...veel dan?

jaha,wat,hoe,...veel dan?

high marcel-d [ala chuckie-d]
haha
die maat die met die asm mod. 1 jaar is bezig geweest
net als j-busca zou ik ook wel eens willen weten wat zoooooon mod. hem uiteindelijk
gekost heeft ..enof er nou zoveel verschillen zijn ,met die op de originele site .........

in een andere ,topic, werdt door iemand gevraagd hoe .paia. modulair de 9700 klinkt dat vraag ik mij dus egie af
weing centen 450.-eu
erug mooie [bleuleds ala sherman ...]layout frontpanel
en leerzaam zelfbouw
[ik wil wat leren ,en hoe doe je dat hetbeste door zelf te bouwen vanaf een ,wel ok, schema..]
volgende qa. heeft er iemand een paia 9700...????
mzzl r.
ck; http://www.paia.com/p9700s.htm

Attachments

• p9700s01.jpg
    p9700s01.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 145
Ik heb iets meer details gekregen:

Kosten voor het bouwen van de ASM1+ is ongeveer € 500

Bouwtijd is ongeveer 400 uur geweest.

Het frontpaneel is het duurste onderdeel, dit wordt op maat gemaakt door een bedrijfje in Duitsland (Schaeffer Apparatenbau)

De reden waarom hij hem de ASM1+ heeft gedoopt is dattie er, naast het gewone filter, er een Moog-style filter heeft ingebouwd (transistor ladder uit de Minimoog) en hij heeft er een Electro-Harmonix Smallstone phaser ingebouwd.

Verkopen? Um, vraag hem dat nog maar over een jaartje of 30 ;)

Origineel geplaatst door Marcel D
Ik heb iets meer details gekregen:

Kosten voor het bouwen van de ASM1+ is ongeveer € 500

Bouwtijd is ongeveer 400 uur geweest.

Het frontpaneel is het duurste onderdeel, dit wordt op maat gemaakt door een bedrijfje in Duitsland (Schaeffer Apparatenbau)

De reden waarom hij hem de ASM1+ heeft gedoopt is dattie er, naast het gewone filter, er een Moog-style filter heeft ingebouwd (transistor ladder uit de Minimoog) en hij heeft er een Electro-Harmonix Smallstone phaser ingebouwd.

Verkopen? Um, vraag hem dat nog maar over een jaartje of 30 ;)
K dan!

Zou hij er nog eentje willen bouwen voor laten we zeggen 750 euro? Of wat vind ie een nette prijs?

1500 euro inclusief verzending heb je zijn asm met matrix, hij heeft een paar 36x36 matrixes gevonden en gaat hier mee verder. Ik kreeg eergisteren een mailtje van hem maar ben nog een beetje aan het twijfelen wegens aanschaf van een andere synth. er zit ook een eigengebouwde midi interface in en een verbeterde lfo en andere mods!!

Zorg eens dat dit adres ( johnnybusca@tonyblack.org ) ook in die lijst komt....

1500 euro... dan komt de lassence weer dichtbij...

Back