nordlead3, virus c, novations supernova

Perloy Mark

Nieuwkomer
deze 3 spreken mij nog altijd aan. de jp 8080 kan ik wel vergeten. nieuw niet meer te verkrijgen.

welke van de 3 is de beste keus voor muziek als CJ Stone, Ian Van Dahl, Airscape (johan gielen en sven maes)

tis al 3000 keer gezegd maar nog maar een keer: het gaat erom hoe je een synth gebruikt....die gasten die je opnoemt kunnen hun sound ook vast wel op een CS1x ofzo voor mekaar krijgen....

waarom koop je geen 2ehandse JP? zijn prima te krijgen en in goeie staat.

Olaf

novation komt vast rap met een opvolger voor de supernovaII
dus wacht nog ff :)

hehe neej... ik zou zeggen.. ga die bakken luisteren en check wat het beste in je setup past...
misschien heb je al een bak die ongeveer hetzelfde kan qua klank/warmte/etc.

je zou ook nog aan een waldorf kunnen denken btw :)

De "die-bak-moet-je-gebruiken-voor-trance-standaard-antwoord" bak is de SuperNova.

Maar ga gewoon luisteren.

Het verschil is dat de Nord geen effecten heeft en de andere 2 wel.

FX zijn een belangrijk bestanddeel van je sound, hou daar rekening mee als je er naar luistert.

Origineel geplaatst door C-Code
MAG IK EFFE KOTSEN.....Lekker kortzichtig vind je niet, de supernova is echt wel breder in te zetten !!

Van mij mag je altijd kotsen, zolang het maar in de pot is en je de spetters die er naast gaan netjes opveegt.

Ik zeg dus niet dat de SuperNova alleen voor dat soort geluiden te gebruiken is, alleen als hij wil weten welke bak na de JP-8080/8000 het meest standaard is voor Trance producers en waar hij dus de laagste kans mee loopt anders te klinken de SuperNova het is.

Ik heb geruchten gehoord dat er via een of andere geheimzinnige knoppencombinatie zelfs een ander geluid als 'superstrings' uit een JP-8080 kan komen ;)

MAG IK EFFE KOTSEN.....Lekker kortzichtig vind je niet, de supernova is echt wel breder in te zetten !!

Chill C-code. Niet gelijk overal bovenop vliegen. Hij zegt toch niet dat je niet nog meer met de Supernova kunt doen. Hij is alleen ook zeer goed geschikt voor trance. En daar heeft ie gelijk in.

Maar ik vind de start van deze thread veel akeliger. Waarom wil nou iedereen de bakken kopen die hun helden ook hebben? Je maakt er echt geen instant hit mee. Zeker niet ls je zowiezo al geen flauw idee van synthesizers hebt.

Maar goed, met alle 4 de bakken kun je trance (en andere dingen) maken.

En jij bent alleen je supernova maar aan het verdedigen ??

Zal ik anders ook even ...... ?

Origineel geplaatst door omiel

Maar ik vind de start van deze thread veel akeliger. Waarom wil nou iedereen de bakken kopen die hun helden ook hebben? Je maakt er echt geen instant hit mee. Zeker niet ls je zowiezo al geen flauw idee van synthesizers hebt.

Maar goed, met alle 4 de bakken kun je trance (en andere dingen) maken.

Waarschijnlijk omdat ie eigenlijk beter een kopieermachine kan kopen !!

hahaha C-code,

je kan nog wel eens een beetje...uhhh...'geprikkeld' reageren. ;)

Maar deze vind ik goed: Waarschijnlijk omdat ie eigenlijk beter een kopieermachine kan kopen !!

Re: nordlead3, virus c, novations supernova

Origineel geplaatst door Perloy, Mark
deze 3 spreken mij nog altijd aan. de jp 8080 kan ik wel vergeten. nieuw niet meer te verkrijgen.

welke van de 3 is de beste keus voor muziek als CJ Stone, Ian Van Dahl, Airscape (johan gielen en sven maes)

vergeet de waldorf q niet... ook eigendom van meneer ferry :D. en, 'nieuw krijgen'.. als ik een synth wil dan is 2e hands ook goed, mits in goede staat.

Origineel geplaatst door olafmol
tis al 3000 keer gezegd maar nog maar een keer: het gaat erom hoe je een synth gebruikt....die gasten die je opnoemt kunnen hun sound ook vast wel op een CS1x ofzo voor mekaar krijgen....

waarom koop je geen 2ehandse JP? zijn prima te krijgen en in goeie staat.

Olaf

Yeps is geen probleem..
De cs1x is ultiem geschikt voor trance (ook voor de superstrings...:okdan:)

Back