Roland SPD-S versnelde sample?

Lieven Drums

Nieuwkomer
Heb net een roland SPD-S gekocht en daarbij een compactflash kaart van 512mb merk Emtec...
Heb enkele Wave's opgenomen(stem) op m'n PC op de kaart gezet in de roland
gestoken en de wave's klinken versneld(smurfenstemmetje!!)
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
alvast bedankt!!!

Misschien een verkeerde instelling van de sample-rate?

Snelle sample's

Snelle sample's

dank voor reply,
ik heb verschillende instellingen geprobeerd zonder verschil...

ik ken heel het apparaat niet, maar misschien moet je op zoek gaan naar de key van de oorspronkelijke sample. Veelal is dit de c3 toets. Je moet misschien transponeren naar beneden.

Zelf heb ik inmiddels nu een jaar een SPD-S en ik heb dat probleem nog niet gehad. Ik ken het apparaat nu heel goed en kan er prima mee werken.
Als je gewoon op het wav-bestandje klikt in de pc klinkt ie wel goed met Windows MediaPlayer?
De direct ingevoerde wavjes vanuit de pc inlezen op het geheugenkaartje lukt alleen als de oorspronkelijke wav 16 bit en 44 Khz is. Andere geluidsbestanden kun je ook samplen natuurlijk maar dan moet je ze door de SPD-S via de geluidsingangen samplen. Als het totaal niet wil lukken kun je dat altijd nog doen natuurlijk.
Vergeet trouwens niet de wav-bestanden van het geheugenkaartje weg te halen als ze zijn ingelezen want dat vreet onnodig veel geheugen op het geheugenkaartje.

"Andere samplerates worden niet ge-resampled, dus die klinken dan te snel / danwel te traag." Eh.. klopt niet volgens mij: de SPD-S slikt ze dan gewoon niet.
Misschien een stomme vraag maar staat de effectprocessor uit? Die alien-stemmetjes kan ook het pitch-shift effect zijn.

SPD_S

SPD_S

Heren Bedankt het had met de 44.1kHz te maken!!! Mijn Recorder stond anders ingesteld.
Dank om deze drummer verder te helpen in de digitale wereld:okdan:

Back