help!! een mpc 2500!! vraag

splinter85

Nieuwkomer
Als beginner, leek het mij tof om aan de sample beats te gaan. Mpc 2500 gekocht. Hartstikke leuk, zo'n apperaat. Dus mixertje bijgekocht en een draaitafel.nieuwe Pc ernaast om te linken. Ik dacht dus=> ik ben onder de pannen.:dj:

Maar .... Ik wil mijn mpc 2500 bestanden dus verder bewerken op mijn pc. Maar dat schijnt niet te kunnen via een usb snoertje.:stupid

Ik zoek dus een settup om alles aan elkaar te linken.
mpc2500,microkorg, roland tr-707 en een computer

wat heb ik nodig (eventueel aanschaf, ook optionele programma's), hoe sluit ik alles aan? Ik zou een goed advies zeer op prijs stellen, ben anders bang dat ik verkeerde spullen ga aanschaffen.

groeten Stephan

De enige bestanden van je MPC2500 die je verder kan bewerken op de pc zijn samples (ow ja en midifiles) en die kan je gewoon overzetten naar je pc met de usbfunctie op je MPC.

Dat aan elkaar linken van al je apparaten doe je met midi, daar heb je toch oa een MPC voor gehaald neem ik aan ?
Je kan dus je TR-707 en Microkorg midi aansluiten op je MPC2500 , dan daarin alles sequencen en als je klaar bent neem je alles op naar je computer of MPC.
Of je slaat het gewoon op, dan moet je alleen als je weer wilt luisteren/verderwerken al je apparaten aanzetten en op de goeie presets instellen enzo.

Je opslagcapaciteit wordt enkel als een externe schijf gezien op je pc.
Je gaat toch niet via je pc je mpc de opdracht geven om een sample te stretchen of te detunen etc.
Kan je net zo goed binnen de mpc blijven met bewerking.
gaat ook prima, alleen zie je niet echt wat je doet.
Dus gewoon binnenhalen bewerken en weer terug zetten.
gaat overigens niet echt snel. Paar gig ben je wel uurtje mee bezig.

Back