fantoomvoeding via 16v voeding?

Arnevr

Ingeburgerd
Hallo,

Ik had zojuist een zangeres op bezoek die een nummer zou gaan inzingen... Hiervoor wilde ik een (geleende) condensator mic gebruiken en aansluiten op presonus inspire 1394. Ik had die interface ook geleend van een vriend, maar die had me de 16v voeding niet meegegeven... (hij zei dat het niet nodig was)
Echter wanneer ik de condensator inplugde en de fantoom aanzette hoorde ik enkel geruis en een of ander oplopende toon (alsof hij ging ontploffen)... Er kwam geen stemgeluid door. Zou dit misschien kunnen liggen aan het feit dat de interface alleen via de firewirekabel werd voorzien van stroom?
Heb al in de handleiding gekeken die op internet stond maar daar staat er niks over in.

Gr,
Arne

Als je met een 6 pins Firewire aansluiting zit heb je de voeding niet nodig, die dient enkel voor simpele 4 pins (stroomloze) FW poorten (vb. op oudere laptops). Je moet dus even checken of alles goed aangesloten zit, alle kabels OK zijn, Phantom inderdaad op het goede kanaal aanstaat en - toch wel belangrijk - even kijken of de mike wel een condenser en geen ribbon microfoon is die je met phantom voeding opblaast ;-)

Het gaat om een CAD GLX 2200 Condensator Microfoon, kortom zou moeten werken. Ik weet zeker dat ik de fantoom op het goede kanaal had staan... Heb wel dynamische microfoon al meerdere malen op aangesloten en dat werkte prima.

Back