Automation in logic op zowel volume als inst softinstrument

jochemmol

Ingeburgerd
Ik gebruik logic pro 8 en ben bezig met mijn mix te maken.
In de handleiding vond ik de tool Automation. Ik ben dat gaan proberen en het werkt deels.

Wat ik wil is voor 1 track 2 'Automations' hebben. Ik wil namelijk dat een eigenschap in mijn software instrument en mijn totale volume wijzigd.

Het lukt mij om het volume automatisch te kijken.
Ik doe het volgende.
Selecteer volume in het 'Automation overzicht' selecteer write mode en speel af en wijzig het volume. Dit werkt perfect.

Als ik nu op de triangle klik in de track krijg een nieuwe regel erbij. Ik selecteer de eigenschap van het instrument en zet weer in write mode. Maar dan gaat het fout. Hij maakt wel een nieuwe Automation voor mijn software instrument maar mijn volume verwijderd hij.

Nu weet ik dat write alle Automations weggooit en nieuwe maakt.
Ik begrijp niet hoe ik het voor elkaar krijg om voor twee eigenschappen een Automation te maken.

heeft iemand hier ervaring mee?

Weer typisch voorbeeld van de manual lezen:

In Write mode, existing track automation data is erased as the playhead passes it.

Zoals je waarschijnlijk al weet zijn er veel automation modes; read, touch, latch, write. Lees hier wat over, speel er even mee en je vergeet het nooit meer :).

Bedankt voor je reactie.
Ik had het al gevonden.

Ik wist wel dat write alles wegooide maar ik had gedacht dat dat per track per type ging. Dus dat het volume zou blijven als ik de pan zou aanpassen :)

Back