[Noodles in control] Plasto-chemicals

HEXAGON

Gedeactiveerd account
Ben begonnen aan nieuw 'album'.

Organic Lifeforms under chemical treatment

Modular synthesizer soundsculpting performences.

noodle layering met manueele variaties.

No FX used!

De Patch :)

attachment.php

Ik verwacht mogelijke negatieve chemicale reacties uiteraard... :L

Attachments

• Hexachloric hydromagmas.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 100
  • Bayer Chemicals.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 97
  • DePatch.jpg
    DePatch.jpg
    68,3 KB · Bekeken: 79
Laatst gewijzigd:
Ik vind het spannende stukjes die kort genoeg zijn om op zichzelf te staan. Hexachloric hydromagmas heeft een mooie duistere spannende atmosfeer waarbij Bayer Chemicals goed aansluit.
Als dat is wat je wilde bereiken dan ben je geslaagd.

Kritiek leveren is in dit geval "tricky". Ik kan je wel vertellen wat ik e.v.t. zou missen, maar dat zou meer te maken hebben met wat ik zou willen horen en niets met wat jij bedoeld hebt te maken.
Als je zelf tweifels hebt over bepaalde aspekten van wat je gemaakt hebt kun je beter eerst uitleggen wat je hebt geprobeerd te doen.
In iedergeval ben ik nieuwsgierig geworden neer hoe het "album" zich verder ontwikkelt.

Mijn bedoeling is het resultaat,organisch donker misterieus,daarom zijn is er juist niet te veel hoog in,hoog in analoog klinkt vaak snel te synthetisch ,een piep ef een blokgolf die doorboort is echt niet gezellig en vooral ook moeilijker te goed te controleren ,veranderlijk dus met veel variatie zonder dat het op bepaalde momenten 'nul' klinkt,het belangrijkste wat men moet voorkomen in live toestanden bvb,wat soms en meestal onvermijdelijk is natuurlijk,maar had wel graag geweten bvb wat je graag in dit geval dus erbij of niet had willen horen.

Wel... Dan hoef je er niet iets aan te veranderen. In b.v. Hexachloric hydromagmas zit al "hoog" en op een manier (heel subtiel) dat dat juist die spanning oproept.

ja idd dat was mijn bedoeling zo,maar ik dacht dat je mischien een andere sfeer liever hoorde of eerder inzag met gebruik van deze basis.

men kan natuurlijk toestanden laten veranderen ,duister,vroolijk,spandend,triest,maar dat is enorm moeilijk met 1 zelfde patch, niet te vergeten dat er ook meerdere layers zijn!

in de eerste zijn denk ik 3 drone layers die zelf moduleren (dus waar ik niet aankom) en 3 modulerende die ik manueel wijzig, alles wat hoog is dus waarvan 2 idem die ik dan later dynamisch pan in funktie ,dat opgenomen op HD ,dus live van athmos veranderen is met 1 performer/systeem quazi onmogelijk.

Another one Met FX ditmaal!8D

Attachments

• Insectosade.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 94
die lage bitrate neemt wel het detail en hoog vd reverbs weg en laag ontbreekt ook .

Ik heb Gisteren problemen gehad met wezens die ontsnapt zijn uit het Genta-Physics bedrijf,met enige moeite heb ik ze wel terug in de quarantaine afdeling van blok C kunnen opsluiten,voorlopig...

Het gedrag van verschillende oragnismes bemachtigd uit de diepste zeeen worden in het lab van Blok C namelijk onderzocht...

Ik heb van Dr. Debris toelating gehad hun bizare geluiden die ze voortbrengen te recorden...

klinkt lekker sappig, duistertjes ook ....primadeluxe

In het lab op -7 hebben ze enkele zeldzame exemplaren bemachtigd,een Phoeniconotius, de fameuze Protopteryx en zelfs
,en dit is heel uitzonderlijk ,een Hoazinoides!!

Ze bevinden zich allen in een merkwaardige goed nagebootst environement gegenereerd met holografie,
net of ze in volle natuur zijn.

Ik heb een uniek opname van de geluiden waarvoor
ik toelating heb gekregen heb deze met jullie te delen.

Alle dank gaat naar Proff. G. Flinqtz

Vergelijkbare discussies

Back