[demo cd] Dr. Morris - Sudden Dance

Klinkt allemaal echt lekker! Heb je zelf gemastered? Dit moet toch zeker uit te brengen zijn lijkt me! Klinkt allemaal wel commercieelig...veel aplha juno hoover samples gebruikt hoor ik! en swoooshhhhh en pfffsjieuwwwsss ook in grote getalen. Dat zweept de boel iig wel lekker op. De mixes klinken erg lekker. De stijl is ook wel origineel van sommige tracks..ik ben beniewd welke intresse krijgen van de labels..

Laatst gewijzigd:
Ik hoor een hoop elementen in verschillende tracks die je rustig in een remake kunt overzetten naar de sound die nu meer 'in' is. Wat 'in' ook betekent.
Heb je de originelen nog?

Daarnaast is het de vraag welke stijl je eventueel zou willen blijven maken en aan de hand daarvan op zoek te gaan naar een passend label.
Er zitten hoe dan ook een aantal leuke tracks bij. 3 en 7 hebben een erg lekkere beat/bass/groove (even los van de classic juno-sounds).

House, Electro-house, met een commercieel randje, dat is mijn stylo. Maar zoals je hoort verschillen de nummer onderling ook wel in stijl. Het lijkt me goed om onder verschillende aliassen vrolijke house/tech-house en hardere (electro)house te maken. Toolroom is een label dat kwa muziek goed in de buurt komt. Maarja, dat is wel meteen een grote. Veel grote jongens zitten daar. Steve Angello, Ingrosso etc.

Trouwens, voor de liefhebber. Een illegal vocal edit van Slap Ass.

http://www2.hku.nl/~maurice1/house/dr_morris_-_slap_ass_(illegal_vocal_edit).mp3

Enjoy!

Groeten, maurice

Sjeezus, lekkere muziekjes hoor maurice! :biertje:
Doet me een beetje denken aan sommige platen van Laurent Garnier (groot compliment).

Ik zou wel oppassen op die HKU, toen ik daar zat heb ik 2 jaar geen nummer meer gemaakt... was erg dodelijk voor de inspiratie in mijn geval.

Zozo, respect hoor! Ik heb het maar een jaar getrokken, daarna moest ik nog een maandje of 6 mentaal herstellen voordat er weer muziek in de vingers zat...

Vet man,ik heb alvast ,1996 Sunshine,Lunar activity en Oldskolo in men mp3collectie toegevoegd,want het zijn gewoon heel goede nummers! :halleluja

Je tracks klinken leuk:okdan:, je kunt inderdaad wel horen dat t wat verouderd is.

Ik denk dat je nrs slapass, lectrolove, bombasto en spasms het meeste potentie hebben.
Ik denk ook dat ze nog niet klaar zijn voor release. misschien kun je de nummers nog even lekker bijschaven in een "moderner jasje" ( gezien t genre muziek waar je in wilt werken) Luister ook veel naar andere producers in dit genre, luister ook eens naar platen van de labels als "boysnoize" en "Kitsune"
deze zijn vaak wat ruiger en experimenteler. misschien kun je er inspiratie uithalen.

Suc6!

(b.t.w als je nummers opstuurt naar label maak dan een selectie van je beste stuur, geen heel album of net wat)

Ik heb ook wat zitten luisteren en vind dat er wel wat lekkere clubby housenummers tussen zitten. Denk niet dat je de inspriratie moet halen uit ongepolijste electro als boysnoize. Als je het in een modern jasje wil steken dan eerder richting de salle rouge muziek van supperclub of andere moderne loungy clubmuziek.

Techno en boysnoize is zeker niet je genre (zoals je zelf ook al zei in dat andere topic). Jouw muziek heeft veel meer chill gehalte zeg maar. Lekker in je eigen spoor blijven zou ik zeggen :)

Back