Welke PCMCIA firewirecard voor de TC Powercore/Konnekt 24D?

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Beste,

Wie oh wie weet de ultime PCMCIA(Cardbus) firewire interface, die ik moet gebruiken/kopen voor weinig...

Het volgende probleem:

1) Initeel had ik een SWEEX PCMCIA kaartje met NEC OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.
Echter mijn TC Electronic Konnekt 24D werkte niet hiermee.

2) Op advies een PCMCIA met TI chipset willen kopen maar uitendelijk met een SITECOM pcmcia kaartje thuis waarop de VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller zat, ipv de TI chipset wat ik op de website had gelezen! Blijkbaar had ik in de winkel de oude uitvoering nog gekocht met via chipset dammmmm..
Echter.. het kaartje werkte perfect en na het aanschrijven van TC gaven zij ook aan dat deze chipset het zou moeten doen.

3)Maar nu.. Ik heb op mijn 2 poorts SITECOM firewire kaartje nu ook mijn TC Electronics powercore X8 aangesloten. Werkt perfect naast mijn Konnekt 24D.. altans.. totdat ik meerdere Acces Virus instruments ging laden op mijn X8. Vanaf 5 virussen blijft mijn systeem geheugen happen tot in het oneindige en dus sloeg mijn systeem op tilt.

Wat blijkt na een hoop gexperimenteer:

Konnekt 24D --> Werkt niet op de SWEEX (NEC chipset)
Konnekt 24D --> Werkt wel op de Sitecom (VIA chipset)

X8 --> Werkt inclusief virus synth per DSP (8 dsp's) op de SWEEX (NEC chipset) --> Maar mijn konnekt 24D dus weer niet =(
X8 --> Werkt, maar met max. 4 virus synths dus 4x dsp gebruik op de Sitecom (VIA chipset). Vanaf de 5e virus synth raakt ie over de zeik.

Om een lang verhaal kort te maken, ik kan dus geen combinatie maken van de Konnekt 24D & X8 op 1 en dezelfde firewire PCMCIA kaart die ik heb. Kheb ook maar 1 pcmcia slot, anders had ik ze beiden er wel ingestoken.

Ik zoek dus weer een andere variant pcmcia firewirekaartje(met TI chipset?).
Wie oh wie heeft er veel ervaring mee? Waar koop ik deze voor weinig?

Alvast bedankt voor het lezen van dit langdradig verhaal :halleluja

gr, Paul

Ik zoek dus weer een andere variant pcmcia firewirekaartje(met TI chipset?).

Ik heb geruime tijd een Belkin PCMCIA kaartje gebruikt i.c.m. mLAN en een Yamaha O1x en mijn Motif ES8.

Deze kaart heeft een NEC OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller (ik denk zelfs dat NEC deze als OEM aan Belkin levert) en als ik deze kaart installeerde dan vond Windows ook een "NEC OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller"

Heeft bij mij altijd gewerkt.

Waar koop ik deze voor weinig?
Ik heb vorig jaar een nieuwe laptop gekocht met een Firewire-aansluiting en gebruik deze kaart niet meer dus ... :eureka:

Mijn 1e Sweex firewirekaaartje had een NEC chipset.
Deze werkte in mijn geval niet goed met mijn TC Electronic 24D kaartje.

Dus helaas ;-)

Mijn Konnekt48 werkt ook niet naar behoren op mijn Quadcore via ingebouwde VIA ohci firewirebus. Nu is de vraag of het aan de drivers ligt of niet. Moet zeggen dat ik niet te spreken ben over de kwaliteit van de drivers en service can TC. Draai je ook de laatste beta drivers ?

Heb ook een powercore compact lopen via de firewire bus. Die loopt prima (maar het zijn ook maar 2 dsp's ipv 8 in de x8 )

Het volgende topic is interessant :
http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=957

Het gaat over poco X8 en firewire. Ze adviseren ADS Tech firewire interface.. Moet nog meer lezen, maar is wellicht een aanknopingspunt ?

Groet,

Eelco aka mr MONQ.

Lynx AES16

Lynx AES16

Mijn Lynx AES16 kaart: 24 bits/192khz. 16 kanalen. Nu 495 euro's.

Back