Drums met Ableton

SelkiesJS

Nieuwkomer
Ik ben vrij nieuw met het maken van dance muziek en had nu een klein vraagje:). Ik luister vooral nu naar Digitalism, daft punk en justice. Ik vind t best wel moeilijk om de drum geluiden die zij gebruiken uit ableton te krijgen. Vooral de bass kicks zijn naar mijn idee niet vet genoeg. Heeft iemand misschien een idee hoe je dat geluid kan krijgen of misschien samples van drumcomputers die ze ( misschien?) gebruiken.
Alvast bedankt!

Dat verschilt nogal van track tot track. Echt een antwoord op je vraag is er gewoon niet.

ik zou zeggen kick het compression filmpje op de site van ableton (ze verwijzen zelfs naar de franse house)!
Ben net aan het overstappen naar ableton, zeer veel info op hun site.

Succes.

Zoals Alex Omega al suggereerd. Dikke drums gebruiken met veel compressie. Justice is vooral van het layeren van een rock kit met een 909 en daarna alles belachelijk hard samenpersen.

Daft Punk en Digitalism doen het cleaner, zij gebruiken volgens mij vaak sideband compressie en daarna nog een stevige gewone compressor. Op deze manier blijft de kick een beetje heel. Justice heeft daar schijt aan, die drums moet kapot.

Back