SoundForge 9 <-- Sample Dump --> Prophet 2002 probleem

bikkel

Everything is on the One
Uitlezen lijkt gewoon prima te gaan, maar samples naar de 2002 gaat gebrekkig. Ik krijg of helemaal op het einde (korte sound) of ergens onderweg een CANCEL Received Error, en als het een korte sound is hoor ik alleen wat tikjes als ik speel, en bij een lange sound het begin van de sample en dan opeens nog wat gare koortjes die er van te voren nog in gezeten hadden.

Ik heb al naar de baud rate gekeken, die staat normaal.
Eerder heb ik problemen gehad met de Mirage editor.
Ik gebruik een Midex 8 interface.
Windows 2000.
Cubase SX 2 staat vaak ook open tegelijk, met release in the background aan.
Andere programma's zoals AWave doen het helemaal niet goed (geen handshake)

Dit komt me wel bekend voor:

http://www.soundofmusic.se/files/sample_dump.htm

General Information:

* The MIDI Sample Dump Standard (SDS) is a stripped-down communications standard which allows the transfer of wave data from machine to machine. The SDS format contains information about sample rate, loop points and raw wave data. It does not contain any information about stereo configuration, key range or unity key. All SDS wave sample you retrieve require the assignment of a new key range and unity key, and their sustain loop will need to be turned on using the Loop Cursor icon on Alchemy´s palette. When sending a wave sample using the SDS, you will always choose the placement of that sample sound in the destination machines 's memory by using a numeric dialog box. All other parameters must be set by adjusting the destination device.

* When the 2000 or 2002 send their last block of wave data, you will receive an ERROR ON LAST BLOCK message. You may disregard this, as destination device.

* Neither the 2000 or the 2002 will automatically allocate memory for a new wave sample. For this reason you should allocate memory manually on the samplers before sending a sound. If you do not do this, longer sounds will be truncated and shorter sounds will retain remnants of the old sound at the end.

Maar waarom kapt hij halverwege dan af?

Hoeveel geheugen heb jij in de 2002?

Daar gaat echt niet zoveel in. Tenminste bij mij niet. Ik sample de klanken gewoon opnieuw en stel de tijdsduur in.
via AL moet je eerst alle samples verwijderen die er eerst inzaten.

met awave is het even zoeken. Heb ik niet gebruikt voor de 2002, maar voor andere apparaten. Ik moest dan de eerste dump even cancelen en dan nogmaals op request drukken dacht ik. Weet niet of Awave werkt van 16 naar 12 bit.

Omgekeerd werkt het bij de meeste samplers wel.

Nou ja plek zat op zich, de lange klank die ik sample wordt halverwege afgekapt en daarna reutelt hij nog een paar seconden door met dingen die nog half in het geheugen zitten.

Volgens mij is de 2002 standaard 512kb, maar ik weet niet precies hoe ik dat zie.

En met samplen heb je geen probleem?

Misschien een probleem met de software chip. ben zelf niet handig, maar het klinkt alsof de prophet op tilt raakt en niet weet wat hij met die sample aanmoet.

Je kan het geheugen checken door alle samples te wissen en bij de nieuwe sample de tijd instellen d.m.v. de parameter knop. Je ziet dan een waarde 128 of 256 of meer

256 zie ik. Maar ik neem aan dat er meer in zit dan 256kb.

Met open loop in soundforge werkt het nu wel met korte percussiesamples. Maar ze lijken afgekort te zijn en loopen standaard (?).

256 zie ik. Maar ik neem aan dat er meer in zit dan 256kb.

Met open loop in soundforge werkt het nu wel met korte percussiesamples. Maar ze lijken afgekort te zijn en loopen standaard (?).

Misschien loopt hij maar tot 256 per sample. Wat je nu kunt proberen is om te kijken hoever die loopt bij sample 2? Of er dus nog geheugen vrij is.

Dat standaard loopen deed ooit ook mijn tx16w wanneer ik een sample verzond naar mijn sy85

Moet je de samples niet eerst omzetten naar 12 bit. Kan het zijn dat de prophet het niet begrijpt wanneer de oorspronkelijke sample 16 bit is?

SoundForge heeft geen 12 bits optie.

Het klinkt nog erg klikkerig allemaal. Snare klonk wel okee, kick was niet veel meer van over, hihats waren ranzig.

SoundForge heeft geen 12 bits optie.

Het klinkt nog erg klikkerig allemaal. Snare klonk wel okee, kick was niet veel meer van over, hihats waren ranzig.

Dat valt dan te verklaren lijkt me. 12 bit neemt grove bemonsteringsstappen dan 16 bit. Lijkt me dat je voor een hihat juist fijne stapjes nodig hebt, anders zal die ranzig gaan klinken. Het lijkt dus alsof hij er stapjes uithaalt.

Maar goed. Is puur een suggestie. Ben niet supertechnisch onderlegd.

Je kan trouwens in awave toch samples wegschrijven als samples van een 12 bitter? Moet je ze niet eerst zo wegschrijven op de PC en vanaf de nieuwe locatie de samples verzenden?

Ja dat kan Awave dus, 8 tot 24 bit instellen. Wat in Awave weer niet kan is de Prophet vertellen dat je gaat dumpen, of het nou open loop is of niet.

Wat overblijft is Sample Wrench (demo ondersteunt geen SDS) en ReCycle 1.x of 2.0, wat nergens meer te vinden is (waarom hebben ze die feature er toch uit gehaald????)

Uiteindelijk werkt AWave toch. Je moet oppassen dat je sample niet te groot is, dan mist hij de bevestiging op het einde. Erg relaxed, het is nog net geen sleur en pleur maar het scheelt niet veel :)

Back