DiscoDSP Higlife probleem

Nytro

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Sinds kort wilde ik aan de slag gaan met de Highlife sampler van discodsp, helaas ben ik op een probleem gestuit en ik hoop dat 1 van jullie een antwoord voor me heeft.Nu heb ik deze geïnstalleerd en als ik m open in FL dan gaat het tot dan toe prima. Een VSTi openen, het aantal layers instellen, en vervolgens de boel afspelen werkt allemaal als een zonnetje.

Het probleem begint hier.... als ik mijn track in FL8 opsla met daarin Highlife en het geluid wat ik zojuist heb gemaakt, gaat dat vooralsnog goed. Het probleem wat ontstaat is dat als ik mijn opgeslagen track weer wil openen een error geeft. "There was an error sending the settings to the VST plugin Higlife R2. The setting have not been loaded." Vervolgens krijg ik mijn normale scherm met alle functies te zien, alleen Highlife werkt niet meer.

Ook als ik sample van een VSTi in Highlife heb gemaakt en vervolgens opsla als highlife instrument, dan kan ik deze naderhand wel openen, alleen komt er geen geluid uit. In de editor is dan ook niks terug te zien en te vinden.

Kent iemand dit probleem? Of weet iemand hier een oplossing voor? Want ik zou graag een normale recall willen hebben op het moment dat ik m'n track weer open. *D

(een optie zou zijn om alles vanuit Highlife als sfz te exporten en weer in te laden in een sfz player, maar dit lijkt me toch iets te omslachtig werken, aangezien ik op inet geen vergelijkbare problemen zie met die van mij.)

Alvast bedankt!

:mega:

De interface van ShortCircuit is ook een stuk beter.

Back