De grote "Put your money where your mouth is" Thread

Conclusie, ook al ben je stokoud en zeer ervaren, iets aannemen van een "jochie" kan soms best.

100% mee eens net zo als met synths is ouder zeker niet altijd beter.
Het hele verhaal heeft ook niks met oudjes of jonkiies te maken, maar meer met ventjes die de hele piratebay leegplukken met VSTi's zich aanmelden bij het forum, alleen kunnen kunnen bashen en niks bijdragen/laten zien.

van part ben je 11, als je ergens goed in bent wil ik graag van je leren. :halleluja

interessanter onderzoekje dan penis-lengte afmix vergelijking is misschien is het meten van ons gehoor (nl: de hoogst mogelijke frequentie die je nog mee krijgt) en posten van de individuele resultaten :-)

Met de gratis vst, mda testtone kom ik uit op een bedroevende 16Khz, rond deze frequentie hoor ik helemaal niets! (ben pas 30 geworden :-) )

Als een 'jonkie' me wat verteld over de hoge tonen in m'n mix zal ik em waarschijnlijk gelijk moeten geven ;-)

Ik begrijp heel goed waarom deze thread er staat.

Omdat er door zuigers en verschrikkelijke onbeschofte snertkinderen hier zitten die denken dat ze met een release ( :D :D) op soudclick ofzo of wat reakties krijgen van kinderlokkers op italiaanse sites, waardoor deze figuren denken dat ze "PRO" zijn en alles kunnen maken en zeggen.

Ik doel hiermee op heer C*L*BAN, en voorheen een zkere trencejozef06 en nog meer van dat soort types.

Raphie zit hier nog niet zo lang, dus die wist niet wat hem overkwam hehe, heb ik zon vermoeden...

Is voor de rest geen egotrippery van meneer Raphie vermoed ik zo :P

Ik zeg: laat maar komen, ik laat me graag verrassen door de instant results loopjes, kan ik ook eens wat NEXUS, REASON en FLstudio "producers" de les lezen :Z

Dus ik ben benieuwd :yamaha:

wat is nou belangrijker, t eindresultaat of waarmee je dat bereikt hebt? Als jij een cd hebt zonder titel of iets erop en de muziek is goed, zou je em dan wegflikkeren omdat ie met refills in elkaar is gezet? Dan kun je net zo goed al je cds met niet zelfgeprogrammeerde klanken weggooien want iemand die een piano heeft zit ook vast met een bepaald aantal klanken, idem met een gitaar en drumstel

ik ben ook tegen standaardgeluiden gebruik daar niet van, maar dit vind ik wel heel kort door de bocht deze topic. Tuurlijk zijn dr hier vervelende mensen, maar wat ik al paar jaar merk is dat dit een van de fijnste fora is als je nuttige reacties wil hebben.

Heb ik releases? Niet echt, staat wel wat op verschillende cdtjes en tracks zijn al op kink fm gedraait, maar is dat dan zo belangrijk? T plezier wat je ermee hebt is toch t belangrijkst en de reacties die je erop krijgt?

Spijker op z'n kop Sceptic... :yamaha:

Voor de members die hem nog niet doorhebben:

Ik ben gewoon iemand die er veel plezier heeft in z'n hobby en graag wil bijleren. Ik heb vanuit mijn ervaring een aantal competenties waar ik redelijk in mee kan komen (bijv DAW kennis, mixen en mastering) maar ook een aantal competenties waar ik nog wel het e.e.a. bij te leren heb (zoals bijv harmonieleer, drum programming etc....)

dus ik ben goed met knopjes, en kan lezen en schrijven met m'n DAW maar beheers qua dance nog lang niet alle productietechnische trukjes. Op het moment dat je daar dan een topic over opent en van de 5 reacties zijn er 4 in de trend van "Heeft geen nut om hier op te antwoorden, want als je geen talent hebt zoals ik, dan wordt het toch niks" Dan wordt ik daar redelijk pissed off over.

ik had vroeger een boek "Dance Music Secrects" van Prentice Hall. Daar stonden voor die tijd hele goede productietechnische tips in, met begeleidende midi files met voorbeelden. Ik had gehoopt hier zo'n topic te kunnen opstarten. Maar blijkbaar hebben sommige hier meer moeite met het delen van info als met het profileren van hun ego......

Dus ja, dan schop je zelf ook maar eens tegen een zeer been, om te kijken wie er hapt........ :duivels:

Op wat leuke contributies uit onverwachte hoek na, lijkt het er i.i.g. op dat de nieuwe Simon Patterson of Paul Miller dit topc nog niet gevonden heeft. :D (of bewust mijdt :okdan: )

Laatst gewijzigd:
Nou.... da's altijd welkom, vond gisteren ook pas een 2 jaar oude thread met Cubase 4 Arpache presets.... allemaal usefull stuff.... dus is er nog meer uit de oude doos van het forum, laat maar komen:koffie:

Dat beweert ook niemand, lees nou alle replies in dit topic ff door voordat jezelf er nog verder in vastbijt :D

ik heb mijn bericht maar verwijderd de enige wat een goed antwoord was was van jedee :confused:

dus ik ben goed met kopjes, en kan lezen en schrijven met m'n DAW maar beheers qua dance nog lang niet alle productietechnische trukjes. Op het moment dat je daar dan een topic over opent en van de 5 reacties zijn er 4 in de trend van "Heeft geen nut om hier op te antwoorden, want als je geen talent hebt zoals ik, dan wordt het toch niks" Dan wordt ik daar redelijk pissed off over.

Nou, ik vermoed dat je het over de thread over trancy basslines hebt.
De reacties in die thread waren absoluut niet van die aard zoals je beschrijft. Wat er wel gezegd werd in die thread was: het heeft geen zin om je te specifieke informatie te geven zoals MIDI patroontjes compressorstanden en EQ templates omdat het toch bij elk geluidsmateriaal verschillend is, wat je moet kunnen is de basis van timing, compressing, EQ enz.. Deze mensen wilden je aansporen om creatief te denken in plaats van enkele dingen slaafs toe te passen. Daarnaast werden er ook een heleboel tips gegeven. Dat jij dit niet kon verkroppen is een ander onderwerp.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=100202&highlight=trens

[Edit: ik hou er niet van om aan zulke blabla threads deel te nemen, maar ik vind dat je de zaken bewust geheel verkeerd voorstelt om toch maar wat aandacht te krijgen. Foei.]

Laatst gewijzigd:
Een ding is zeker.

Jullie zijn allemaal prutsers.

Je bent een prutser, je blijft een prutser
Je tweakt en prutst erop los
Je bent niet suffer maar wel veel duffer
Al ben je soms ook wel de klos

De synthese gaat niet goed
Dus heb je een idee
Hoe je sound anders moet
Maar hoe je ook prutst en doet
Het zit niet altijd mee