Mutron Bi-Phase alternatief?

Ik zit te denken aan een Moogerfooger 12 stage phaser. Dat lijkt mij een tamelijk complete phaser met bovendien nog wat aansturingsmogelijkheden en voor een min of meer betaalbare prijs (zeker als je dat vergelijkt met de genoemde Roland/Marshall/Bi-phase modellen). Uiteindelijk hoor ik daar verhoudingsgewijs weinig jubel verhalen over.
Is de kwaliteit dan toch niet voldoende ?
En zou het dan toch beter zijn om voor dat geld een "boutique"/vintage achtige (pedaal)phaser te kopen ?

de moogerfooger is een perfecte phaser maar lijkt voor geen meter op de bi phase, veeeeel cleaner. de enige phaser die ik ken die echt sprekend op de bi phase lijkt is de doepfer modular vactrol phaser

overigens moet ik toch even kwijt, dat een bi-phase misschien niet makkelijk te vinden is, mogelijk ook aan de prijzige kant is, maar toch zeker binnen bereik voor iemand die hem echt graag hebben wil.

ik heb de biphase met cv controller vorige week binnengekregen en die is extra leuk, omdat je nu ook sweeps kan maken zonder aan de lfo vast te zitten of gewoon een lekker geluid kan laten staan, zonder sweep.
helaas heb ik op het moment geen synthesizer, maar ik kan je verzekeren: er zijn ergere dingen.

overigens, wat mijn opmerking hierboven betreft. het zat me dwars dat er 2 originele knoppen ontbraken en ik heb er dus nog maar 1 gekocht. en inderdaad binnen een week. wie kan leven met 2 ontbrekende knoppen, of wie zelf naar 2 knoppen op zoek wil gaan: hou marktplaats in de gaten.

Uiteindelijk heb ik zelf de Pigtronix EP-1 gekocht.

Eveneens aanstuurbaar met cv pedaal (althans de lfo rate van de phaser, niet het "cutoff" punt).
Tevens een envelope follower. Bevat bovendien een trigger input die reageert op inkomende audio. Kan je dus je phaser syncen met bijv. een drumbeat.
Niet extreem warm sounding maar wel leuk en compleet zeker voor 125 euro 2e hands.

hallo phasers!

ik kwam toevallig op dit onderwerp, en heb maar geregistreert
heb vroeger allerlei custom en mutron 3 achtige effecten gebouwd onder de naam freakytronix

ik heb hier nog een orginele mutron biphaser met los switchpedaal
is daar interesse voor? anders zet ik hem eens op ebay ofzo!
groetjes

als je handig ben met een soldeerbout dan moet je eens op www.m.bareille.free.fr kijken die verkoopt printplaaten om zelf een bi phase te bouwen gr.jeroen

Back