Cubase Automation Vraagje

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Ik ben bezig met een project met veel pitch bends.
In mijn synthesizer zet ik de Pitch wheel op 12 halve noten omhoog en omlaag.

Ik werk met Cubase SX3 en wil daar graag met de hand de pitch bend intekenen. Maar hoe kom ik nu precies op een halve noot uit?

Moet ik de waarde van de pitchwheel dan zelf berekenen? Of is er een soort verticale quantise methode?

Zou je de hoogte van je pitchbend lane niet extreem kunnen vergroten? Zo kan je de waardes een stuk nauwkeuriger intekenen. Maar dan komt het natuurlijk nog steeds op je absolute gehoor aan om het goed te laten klinken...

Misschien kan je met portamento werken en de transitiesnelheid automatiseren. Zo zit je telkens precies op de juiste frequenties.

Of als je met het pitchwheel werkt de lange noten corrigeren/automatiseren met de "fine tune" parameter. Het voordeel ervan is dat je er niet altijd "exact" op zal zitten en je geluid door de beating met andere frequenties levendiger zal worden.

Hebbie autotune? Of melodyne? :D

Denk dat je het jezelf te moeilijk maakt het die pitchbend.
Want als je 'slides' wilt gebruiken dan is portamento daar speciaal voor bedoeld.

En anders zul je ff een calcumetator erbij moeten pakken om het uit te berekenen.

Misschien de gebruikaanwijzing lezen want dit spreekt voor zich. Of begrijp ik je vraag niet goed.
Druk gewoon record, en speel hoe je denkt dat het goed is met je modulation en daarna tekenen om het precies goed te krijgen.
P.S. editen / tekenen is een krim in SX3, C4 werkt stukken beter en zekere als de update klaar is om in freeze functie de midi te editen.Als het goed is zit ie in de volgende update die deze week uit komt.
Succes

Saltline has released Son of a pitch - a free audio pitch bend VST effect plug-in for Windows.

The pitch of the incoming signal can be controlled by the pitch knob or by a sync to host LFO. The pitch knob ranges from +3 octaves to -3 octaves of the original pitch. The effect also features an LFO controlled filter section. There are 3 filters to choose from, 2 SV filters and a butterworth filter. The filter section can be bypassed sending the dry signal straight to the pitch bender.

Back