Cubase 13 en Virus Ti toch drama

vipal

Ouwe rot
Ik loop tegen een hoop MIDI problemen aan in Cubase 13 waardoor de Ti lastig te gebruiken is.

Ik heb al een bug gemeld bij Steinberg over Midi-CC lanes die nadat ze zijn verwijderd gewoon blijven werken, dan blijft bv een Filter automation gewoon doorgaan.
Verschillende versies van Midi reset helpen niet, zelfs de Ti verwijderen en opnieuw opstarten van Cubase werkt niet. CC automation lijkt blijvend ingebakken in een midi-file.
Ik moet dan echt de noten selecteren en copy pasten naar een nieuw midi blokje om verder te kunnen.

Ander, nog erger ding is dat noten continue blijven hangen.

Begin toch wel te twijfelen of ik wel moet doorgaan met Cubase, zijn nog wel meer dingen die ik niet handig vind in versie 13.
Sowieso is de MIDI implementatie naar mijn mening ouderwets en onhandig.

Maar ja welke DAW dan? Kijk er niet bepaald naar uit om een nieuwe DAW te moeten leren kennen.

Met de Virus Control Ti plugin heb je geen (conventionele) midi nodig, doe je dat wel, als het al werkt, krijg je misschien de problemen die je omschrijft. Hoe dan ook, wat je omschrijft klinkt als een midi loop probleem. Ik zou de midi settings van de ti eens nalopen. Het lijkt erop dat de midi die de TI binnen krijgt ook weer uitstuurt en weer binnen krijgt en .... midiloop.

Laatst gewijzigd:
Dat dsp56300 project emuleert een Virus Ti, waar je dan de officiële Virus Control plugin aan kunt hangen.

TS heeft een hardware Virus, welk probleem lost hij dan op met een emulator?

Laatst gewijzigd:
Hola.
Helemaal eens met je.
Het is er niet beter op geworden.
Bij 12 kon het nog wel.nu moet voor elk apparaat een patch hebben. die zijn er vaak niet .
Kijk op github of
Het erbij staat.
Anders moet je er een maken voor velen een onbegonnen werk of veel tijd.
Groeten van andreos.

Dat dsp56300 project emuleert een Virus Ti, waar je dan de officiële Virus Control plugin aan kunt hangen.

TS heeft een hardware Virus, welk probleem lost hij dan op met een emulator?
Het probleem van het ti deel waar veel mensen bugs ervaren met moderne computers. Dus je kan als ik het goed begrepen heb, de vst van het dsp project ook gebruiken als editor. Het zelfde geld voor de aura die plug-in maar die is niet gratis.

Volgens mij kan je voor de virus ook dat dsp Motorola project gebruiken als controller voor je ti dan ben je van dit gedoe af.

deze gebruik ik ook al een tijdje, en sindsdien heeft mijn hardware virus ti niet meer aangestaan, dat werkt perfect en de sound is hetzelfde.
Ik denk niet dat je dit als controller kan gebruiken voor de hardware versie, wat je hierin doet is de Virus TI rom uit de firmware update van je hardware versie kopieren en dan wordt het een virus ti vst die gewoon lokaal op je pc draait, het is ook geen osirus meer, maar tegenwoordig heet het OSTIRUS.

ostirus.JPG

De vst gui lijkt wel heel veel op de officiele editor, maar is wat minder scherp (lagere resolutie).

en hier is een filmpje waar deze vst zelf gebruik wordt (dus zonder hardware)

Laatst gewijzigd:
Back